Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-02, 09:38
  #13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
https://samnytt.se/efter-censurmotet...iskt-innehall/



- Google är ju ett privatägt företag, men borde de som lagboken ser ut idag få diskriminera på det här sättet? Om jag har en affär får jag ju inte förbjuda svarta från att komma in tex, borde inte något liknande gälla för Google om man ska ha diskrimineringslagstiftning?

- Vad tror ni kommer hända med SamNytt i framtiden när de ej kan få reklampengar? Tror ni att vissa företag kommer våga att annonsera på sidan på egen hand, alltså utan Google som mellanhand?

Att folk använder google fortfarande som sökmotor är vansinne. Jag slutade för åratal sedan använder heller inte chrome så folk borde inse vansinnet och skippa google, facebook och de som är censurens lakejer.
Citera
2018-05-02, 10:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Att folk använder google fortfarande som sökmotor är vansinne. Jag slutade för åratal sedan använder heller inte chrome så folk borde inse vansinnet och skippa google, facebook och de som är censurens lakejer.


Naturligtvis finns det konkurrenter till Google på det globala planet, t ex Yandex i Ryssland eller olika kinesiska tjänster. Men just dessa är nog inte mer liberala i sin inställning till det fria ordet och staten än Google är...

EU har faktiskt försökt bekämpa Googles och Microsofts monopolistiska ambitioner, men det är liksom lättare sagt än gjort att uppnå resultat där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback