Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 17:50
  #13
Medlem
Ja cannabis är väl en rätt bra nybörjar drog... annars kratom kanske? En VÄLDIGT lätt opiat/planta/whatever. Känns som en opiat iaf vid stora doser.

Alla som rekommenderar mdma etc, känns som en ganska "tung" drog för en nybörjare. Annars fungerar väl alkohol också, då du slipper oroa dej för att det ska vara mot lagen osv.

Sens finns lyrica också. Den är inte narkotikaklassad, och ruset känns enligt mej som en blandning mellab alkoholrus och opiatrus, jag är långt ifrån expert på droger dock, mest rökt gräs i mina dar.
__________________
Senast redigerad av grabbh 2018-04-24 kl. 17:58.
Citera
2018-04-24, 18:11
  #14
Medlem
Bronixs avatar
Ta fentanyl finns att köpa på nätet.PS förvänta dig ett HELVETE
Citera
2018-04-24, 18:34
  #15
Medlem
Zer0Shits avatar
Ingenting, men om det inte är ett alternativ så skulle jag säga cannabis.

z
Citera
2018-04-24, 18:34
  #16
Medlem
Livshacks avatar
2c-b om du kan få tag på det tror jag skulle vara utmärkt nybörjardrog. Då får du en smak av både CS och psykadelia.

Annars cannabis.
Citera
2018-04-24, 19:18
  #17
Medlem
Tripportreats avatar
Så länge man inte missbrukar droger så ska det finnas ett syfte eller mål med att peta i sig en psykoaktiv substans. Fundera på vilket mående och sinnestiltånd du är ute efter och läs på om droger i den klassen och välj en som verkar rimlig sett till effekt kontra skadeverkan och beroendepotential, man ska aldrig peta i sig droger på måfå.

//tripportreat
Citera
2018-04-24, 21:32
  #18
Medlem
obnoXIuzzs avatar
MDMA är enligt mig den ideala drogen att börja med!
Citera
2018-04-25, 09:56
  #19
Medlem
DaPigeons avatar
Ta svamp eller annat du kanske faktiskt får ut nåt av, nya perspektiv. Cannabis är väl okej. Rätt tråkigt, får inte ut mycket av det annat än tidsfördriv om du inte hittat ett sätt att göra nåt kreativt av det. Och det säger jag efter att ha bott i Amsterdam ett antal år.

Eller så ger du fan, helt enkelt. Det är en jävligt slippery slope, beroende på vad du nu tar.
Citera
2018-04-25, 09:57
  #20
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Så länge man inte missbrukar droger så ska det finnas ett syfte eller mål med att peta i sig en psykoaktiv substans. Fundera på vilket mående och sinnestiltånd du är ute efter och läs på om droger i den klassen och välj en som verkar rimlig sett till effekt kontra skadeverkan och beroendepotential, man ska aldrig peta i sig droger på måfå.

//tripportreat

There you have it. Visdom. Bra sagt.
Citera
2018-05-16, 03:11
  #21
Avstängd
Plaguetongues avatar
Ta 2000ug LSD

skämt åsido...

cannabis och syra kan du inte "överdosera" så dom är säkra på det viset, men vad som rekommenderas är som att fråga hur långt snöre du behöver...

Vad vill du uppnå för effekt? lugn? smärtstillande? vill du bli hög? listan kan göras lång..

kan ju börja med att beskriva vad för sorts rus du vill uppnå annars är det omöjligt att svara, men vill du ta droger är väl alkohol en bra början...
Citera
2018-05-16, 22:23
  #22
Medlem
Copscantcatchmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Ta 2000ug LSD

skämt åsido...

cannabis och syra kan du inte "överdosera" så dom är säkra på det viset, men vad som rekommenderas är som att fråga hur långt snöre du behöver...

Vad vill du uppnå för effekt? lugn? smärtstillande? vill du bli hög? listan kan göras lång..

kan ju börja med att beskriva vad för sorts rus du vill uppnå annars är det omöjligt att svara, men vill du ta droger är väl alkohol en bra början...


skulle vilja uppnå nånting som att bli lugn eller bara få känna mig hög hur det nu känns
Citera
2018-05-17, 14:18
  #23
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copscantcatchme
skulle vilja uppnå nånting som att bli lugn eller bara få känna mig hög hur det nu känns

helt klart cannabis, det blir du lugn av, dämpar nerverna och du blir hög, finns två vanliga plantor sativa och indica. indica får du ett mera neråt rus av medans sativan ger att mer uppåtrus. Cannabis är prefekt då du inte kan överdosera på det heller, hasch eller mauriana spelar ingen roll, skulle rekommendera hasch då det är lättare att förvara
Citera
2018-06-20, 23:41
  #24
Medlem
Bluepants avatar
Dock viktigt att tänka på att MDMA kan vara extremt dålig också som nybörjardrog eftersom att man lätt kan få för sig att "folk tar sånt här hela tiden finns så många knarkare som knarkar flera år att om jag missköter mig lite nu så är det lugnt". Med MDMA funkar det inte så.

Missköter man sig ett fåtal gånger under färskingperioden (genom att t.ex ta flerq gånger i månaden eller mer än en kväll i rad, eller med återdoseringar) så kan det i vissa fall räcka för att sabba sitt psyke. Det kan fungera som en inkörsport till andra stimulanter (amfetamin/kokain) eller opiater, bensos osv för att dämpa ångesten och sen är man ju fucked.

Viktigt att tänka på att MDMA är lika dåligt för hjärnan som crystal meth i princip, och minst lika euforiskt. Bara att MDMA är lättare att inte missköta om man är disciplinerad. Minst 3 månader mellan varje kväll. Väldigt viktigt. Annars är det jag nämnt troligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback