2018-04-24, 14:44
Medlem
Pyrokemis avatar
Ja, jag skulle ändra lite i ett theme, syntax colors etc. Varpå Atom flippade ur totalt. Provade att installera om skiten, men det hjälpte inte alls.

Såhär ser det ut när jag startar Atom nu:

https://imgur.com/a/z9uWUr9

Förut såg det ut såhär:

http://tipsonubuntu.com/wp-content/u...ext-editor.jpg

Jag kan inte längre öppna filer (.java) öht. Vad tusan har hänt? och hur löser jag det?

Stort tack!
Citera
2018-04-24, 15:04
Medlem
jiZZeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Ja, jag skulle ändra lite i ett theme, syntax colors etc. Varpå Atom flippade ur totalt. Provade att installera om skiten, men det hjälpte inte alls.

Såhär ser det ut när jag startar Atom nu:

https://imgur.com/a/z9uWUr9

Förut såg det ut såhär:

http://tipsonubuntu.com/wp-content/u...ext-editor.jpg

Jag kan inte längre öppna filer (.java) öht. Vad tusan har hänt? och hur löser jag det?

Stort tack!

Prova att nuka /home/USER/.atom/ är config filen för atom. Har inte använt atom själv. Men kan vara en väg mot en lösning.
Citera
2018-04-24, 15:09
Medlem
jiZZeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiZZed
Prova att nuka /home/USER/.atom/ är config filen för atom. Har inte använt atom själv. Men kan vara en väg mot en lösning.

Kanske bättre att göra en purge förresten. sudo apt purge atom och sen se till att även configen försvinner. Enkelt att kolla med ls -a i din /USER/ är den väck så installera om och se om det hjälper.
Citera
2018-04-24, 15:09
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:

Förlåt en noob-fråga, men "Nuka"?
Citera
2018-04-24, 15:11
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Kanske bättre att göra en purge förresten. sudo apt purge atom och sen se till att även configen försvinner. Enkelt att kolla med ls -a i din /USER/ är den väck så installera om och se om det hjälper.

Tack som tusan! Det fungerade, det var .atom/ directoryn som innehöll massa fel. Tack så jättemycket!
Citera
2018-04-24, 15:12
Medlem
jiZZeds avatar
Citat:
Tack som tusan! Det fungerade, det var .atom/ directoryn som innehöll massa fel. Tack så jättemycket!

Skönt att det hjälpte! Lycka till med dina framtida äventyr!

Edit: Nuka betyder väl på ren svenska helt enkelt bara bort med skiten haha.
Senast redigerad av jiZZed 2018-04-24 kl. 15:17.
Citera
2018-04-25, 18:04
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Skönt att det hjälpte! Lycka till med dina framtida äventyr!

Edit: Nuka betyder väl på ren svenska helt enkelt bara bort med skiten haha.

Nu har jag ett nytt problem, jag använder Atom för att skriva Java kod, vissa tycker jag ska köra Eclipse istället men jag totalt vägrar pga Eclipse ställer till det gång på gång. Det känns som att så fort jag har haft något med eclipse att göra så händer massa skumma saker... Typ som att ändringar inte sparas när jag använder andra editors (Atom ex).

Sedan, INNAN jag installerade eclipse första gången så kunde jag (i terminalen) skriva in

Kod:
javac HelloWorld.java

och sen:
Kod:
java Hell
Varpå jag trycker <Tab> för att slippa skriva resten av ordet. Men detta fungerar inte heller längre PGA det där SATANS Eclipse. (Jag är totalt vansinnig på skitprogrammet :P) Men jag måste ha eclipse till JUnit tester... Däremot så fungerar det att tabba fram namnen OM jag först skriver såhär i terminalen: "export CLASSPATH=~/path/to/workingdir"

Men det ska jag ju inte behöva göra i tid och otid? Och dessutom så fungerar det bara i just den mappen jag lägger Classpathen till... och efter omstart så måste det ju göras om igen...

Ja, massa jävla problem som eclipse ställt till med... Förmodligen bottnar allt i de här "java environment variables", det är min känsla iaf. Men jag får fan inget grepp om vad det är, vart ska de peka? vart ska man ställa in dom? ja, massa frågor. Jävla Eclipse säger jag bara.

En sak jag verkligen skulle vilja göra är att köra Java koden direkt i Atom, hur ska jag göra det?
Jag har ju packetet "Scripts" installerat, men det fungerar inte. Jag får upp följande när jag försöker köra någon java kod i atom via "Script"

Kod:
Selection Based runner not available for Java.

If it should exist, add an issue on GitHub, or send your own pull request.

^C

Jag har ingen aning, men jag FÖRUTSÄTTER ju att det är Eclipse som pajjar detta också.

Hoppas någon förstod mitt aggressiva inlägg, jag är helt sjukt trött på Eclipse skiten....
Citera
2018-04-25, 19:39
Moderator
vhes avatar
Citat:
Sedan, INNAN jag installerade eclipse första gången så kunde jag (i terminalen) skriva in

Kod:
javac HelloWorld.java

och sen:
Kod:
java Hell
Varpå jag trycker <Tab> för att slippa skriva resten av ordet. Men detta fungerar inte heller längre PGA det där SATANS Eclipse. (Jag är totalt vansinnig på skitprogrammet :P) Men jag måste ha eclipse till JUnit tester... Däremot så fungerar det att tabba fram namnen OM jag först skriver såhär i terminalen: "export CLASSPATH=~/path/to/workingdir"

Det verkar som om Eclipse har lagt till nått i din bash completion. Du kanske kan du kika i /etc/bash_completion.d/ för att se om det ligger nån fil med eclipse där. Med lite tur kommer beteendet att bli som du vill igen om du tar bort den.
Citera
2018-04-27, 09:48
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Det verkar som om Eclipse har lagt till nått i din bash completion. Du kanske kan du kika i /etc/bash_completion.d/ för att se om det ligger nån fil med eclipse där. Med lite tur kommer beteendet att bli som du vill igen om du tar bort den.

"No such file or directory"

Däremot i /usr/share/bash-completion ligger en fil "bash_completion" som innehåller följande rad (bland ett par hundra andra):

Kod:
# source compat completion directory definitions
compat_dir=${BASH_COMPLETION_COMPAT_DIR:-/etc/bash_completion.d}

MEN, utav någon underlig anledning verkar problemet ha försvunnit. Det jag har gjort är att lägga till följande i .bashrc

Kod:
export JAVA_HOME=/home/user/.sdkman/candidates/java/8.0.163-zulu/bin
export PATH=$PATH:$JAVA_HOME

Samt installerat intelliJ. (Fick ju inte script att fungera i Atom, annars föredrar jag Atom alla dagar i veckan) men jag får väl ge upp och köra intelliJ, för Eclipse vägrar jag av ren princip. Jävla skitprogram...
Citera
2018-04-27, 17:20
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
"No such file or directory"

Däremot i /usr/share/bash-completion ligger en fil "bash_completion" som innehåller följande rad (bland ett par hundra andra):

Kod:
# source compat completion directory definitions
compat_dir=${BASH_COMPLETION_COMPAT_DIR:-/etc/bash_completion.d}

MEN, utav någon underlig anledning verkar problemet ha försvunnit. Det jag har gjort är att lägga till följande i .bashrc

Kod:
export JAVA_HOME=/home/user/.sdkman/candidates/java/8.0.163-zulu/bin
export PATH=$PATH:$JAVA_HOME

Samt installerat intelliJ. (Fick ju inte script att fungera i Atom, annars föredrar jag Atom alla dagar i veckan) men jag får väl ge upp och köra intelliJ, för Eclipse vägrar jag av ren princip. Jävla skitprogram...

NU fungerar det att köra Script i Atom (även .java filer!) vilket var det jag absolut mest ville få löst. MEN! Det fungerar bara om katalogen som.java filen ligger i är MINDRE än 2 "steg" ifrån min "home" katalog... va i h-vete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in