Citat:
Ursprungligen postat av
jiZZed
Skönt att det hjälpte! Lycka till med dina framtida äventyr!
Edit: Nuka betyder väl på ren svenska helt enkelt bara bort med skiten haha.
Nu har jag ett nytt problem, jag använder Atom för att skriva Java kod, vissa tycker jag ska köra Eclipse istället men jag totalt vägrar pga Eclipse ställer till det gång på gång. Det känns som att så fort jag har haft något med eclipse att göra så händer massa skumma saker... Typ som att ändringar inte sparas när jag använder andra editors (Atom ex).
Sedan, INNAN jag installerade eclipse första gången så kunde jag (i terminalen) skriva in
Kod:
javac HelloWorld.java
och sen:
Varpå jag trycker <Tab> för att slippa skriva resten av ordet. Men detta fungerar inte heller längre PGA det där SATANS Eclipse. (Jag är totalt vansinnig på skitprogrammet :P) Men jag måste ha eclipse till JUnit tester... Däremot så fungerar det att tabba fram namnen OM jag först skriver såhär i terminalen: "export CLASSPATH=~/path/to/workingdir"
Men det ska jag ju inte behöva göra i tid och otid? Och dessutom så fungerar det bara i just den mappen jag lägger Classpathen till... och efter omstart så måste det ju göras om igen...
Ja, massa jävla problem som eclipse ställt till med... Förmodligen bottnar allt i de här "java environment variables", det är min känsla iaf. Men jag får fan inget grepp om vad det är, vart ska de peka? vart ska man ställa in dom? ja, massa frågor. Jävla Eclipse säger jag bara.
En sak jag verkligen skulle vilja göra är att köra Java koden direkt i Atom, hur ska jag göra det?
Jag har ju packetet "Scripts" installerat, men det fungerar inte. Jag får upp följande när jag försöker köra någon java kod i atom via "Script"
Kod:
Selection Based runner not available for Java.
If it should exist, add an issue on GitHub, or send your own pull request.
^C
Jag har ingen aning, men jag FÖRUTSÄTTER ju att det är Eclipse som pajjar detta också.
Hoppas någon förstod mitt aggressiva inlägg, jag är helt sjukt trött på Eclipse skiten....