Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 13:54
  #1
Medlem
Har nu bokat biljetten till Sassnitz från Trelleborg imorgon (Onsdag). finns det några shopping-pärlor på ön eller kring Stralsund där man kan fynda på just nu? Tänkte kanske fylla bilen med grejer om det går att sälja av hemma i Sverige. Om det blir lönt för alla inblandade alltså, vilka produkter kan det tänkas vara förutom de uppenbara, kläder?
Citera
2018-04-24, 14:26
  #2
Medlem
HVIT.s avatar
Sprit och öl givetvis!
Citera
2018-04-24, 16:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Har nu bokat biljetten till Sassnitz från Trelleborg imorgon (Onsdag). finns det några shopping-pärlor på ön eller kring Stralsund där man kan fynda på just nu? Tänkte kanske fylla bilen med grejer om det går att sälja av hemma i Sverige. Om det blir lönt för alla inblandade alltså, vilka produkter kan det tänkas vara förutom de uppenbara, kläder?

Kläder? Från Tyskland?
Citera
2018-04-24, 22:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Sprit och öl givetvis!
Det är Hög-uppenbart, jag menar förutom DET.
Citera
2018-04-25, 01:11
  #5
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Det är Hög-uppenbart, jag menar förutom DET.

Alkoholdrycker är fortfarande betydligt billigare, även om priserna har höjts något nu 2018, 1 mars tror jag det var.

Annars finns det inget som är billigare i tyskland än i sverige, det är samma priser, samma utbud.
Citera
2018-04-25, 02:49
  #6
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Alkoholdrycker är fortfarande betydligt billigare, även om priserna har höjts något nu 2018, 1 mars tror jag det var.

Annars finns det inget som är billigare i tyskland än i sverige, det är samma priser, samma utbud.

Kul att se dig i en tråd som denna Bundesautobahn 7, din kåte jävla skånske horknullare!

On topic: Jag besöker Tyskland relativt ofta och tycker att det mesta är billigare där än i Svedala. Det är inga dramatiska prisskillnader, men de tyska priserna är ofta något lägre än de svenska. Exempelvis hotellövernattningar brukar man kunna fixa betydligt billigare än i Sverige.
Citera
2018-04-25, 09:54
  #7
Medlem
Dom säger att det är mindre moms på elektronik här...är på båten nu iallafall. Men Sverige har ju sina små shoppingpärlor lite här och var, måste finnas liknande i Tyskland, frågan är vart de finns på och kring Rügen där jag har ca 5 timmar på mig innan hemfärd. Alla tyska sidor på nätet är säkert superinformativa - om man kan tyska! Det avkodning på djup nivå..
Citera
2018-04-28, 12:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Men Sverige har ju sina små shoppingpärlor lite här och var, måste finnas liknande i Tyskland, frågan är vart de finns på och kring Rügen där jag har ca 5 timmar på mig innan hemfärd. Alla tyska sidor på nätet är säkert superinformativa - om man kan tyska! Det avkodning på djup nivå..


Rügen (och hela kusten öster om Rostock till polska gränsen) är ett av de största semestermålen för tyskarna själva. Och med en publik som är 10 ggr större än Sveriges har de inget behov av att annonsera på annat språk än tyska.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2936682

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback