Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 00:02
  #1
Medlem
Vet verkligen inte om det här är rätt kategori men jag chansar på det.

En helikopter har nu hovrat över Gärdet/Östermalm i Stockholm i ungefär en 20 minuter. Jag har fönstret öppet så jag hör den ganska bra men vet inte riktigt vart den befinner sig. Klockan 23:53 hör jag en ganska hög smäll men vet inte om det är relaterat. Någon som vet något?
2018-04-24, 00:05
  #2
Medlem
Mmm försöker sova

Kanske detta:
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...ar-mot-terror/
2018-04-24, 00:07
  #3
Medlem
atts avatar
Jag undrar detsamma. Ser ljusen av två (vad jag antar är) helikoptrar, över Norra Djurgårdsstaden ungefär.

Edit: avb kanske har svaret.
2018-04-24, 00:10
  #4
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Hör också helikoptrar och det som uppfattades som en smäll för ett tag sen, verkar vara en övning

https://www.forsvarsmakten.se/sv/akt...mot-terrorism/

Citat:
Försvarsmakten stöder Polismyndighetens genomförande av övningen med bland annat ett mindre antal helikoptrar.
2018-04-24, 00:11
  #5
Medlem
mrnedms avatar
Det är en pågående polisövning med två stycken helikoptrar hovrandes i luften ovanför övningsområdet
2018-04-24, 00:12
  #6
Medlem
banancools avatar
Passar nog bättre i "Jag såg en polis" – Tråden om aktuella utryckningar och andra polisinsatser.
2018-04-24, 00:15
  #7
Medlem
Ja det verkar ju vara någon övning alltså, vad bra! Eller mindre bra att dom prompt måste göra det såhär dags, men ja..
2018-04-24, 00:26
  #8
Medlem
Över Lidingö flög de också med flera helikoptrar några gånger. I alla fall Larsberg och Aga. Och även här hördes smällen.
Hoppas de är klara nu så man får sova.
2018-04-24, 00:32
  #9
Medlem
Såg 5 st lågt flygande helikoptrar röra sig runt lidingö 23.40. (Hersby skola & larsberg.)
Flög i tajt formation, alla helikoptrar mörklagda. Tur att månen var uppe så man fick se dom!
Såg ut som dom gick ner snabbt och landade runt gångsätra simhall och efter det direkt in till stan.

Hörde också två små smällar efter dom lämnat Lidingö.


Förmodligen övning på gärdet,
Hör fortfarande dom flyga i cirklar rätt lågt över gärdet/värtaH.

(Boende lidingö)
2018-04-24, 03:59
  #10
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Lol. De hade inte behövt öva mot terror om de inte tagit hit terrorister.

Givetviss är det inte muslimerna man som man förbereder sig inför, utan det är för "terrorist svenskar" som vill "störta demokratin" och avskaffa hbtq homo feminist agendan man övar inför att slå ned.

Alla människor är lika mycket värda, klart mussarna skall få vara kvar och slakta och våldta.
2018-04-24, 13:17
  #11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
Passar nog bättre i "Jag såg en polis" – Tråden om aktuella utryckningar och andra polisinsatser.
Ja.

Tråd låst.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback