Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 23:35
  #1
Medlem
Jag laddade ned programmet Privazer på min nya laptop. Till min förvåning tog scannen nästan 10 timmar(!) Jag har bara haft goda erfarenheter av detta program tidigare, och som mest har det väl tagit 1-2 timmar att scanna datorn. Visst, det kanske går snabbare nästa gång, men har ni varit med om något sådant?
Citera
2018-04-24, 08:06
  #2
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet: allmänt --> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
/Moderator
Citera
2018-04-24, 13:20
  #3
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du vanlig HDD i datorn kan jag förstå tidsåtgången. Min dator med 2 sst, en 512GB och en 256GB tar ca 15 minuter på sig. Privazer städar mer idag än någonsin tidigare... klicka bort diskarnas "traces in free space" om du absolut måste städa allt annat.
Citera
2018-04-25, 00:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Har du vanlig HDD i datorn kan jag förstå tidsåtgången. Min dator med 2 sst, en 512GB och en 256GB tar ca 15 minuter på sig. Privazer städar mer idag än någonsin tidigare... klicka bort diskarnas "traces in free space" om du absolut måste städa allt annat.

Det var bara första scannen som tog extremt lång tid. Nästa blev klar på ca 40 minuter. Detta inklusive städningav "...free space".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback