Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 21:57
  #1
Medlem
Bara-Robins avatar
Jag har forskat mycket om olika lösningar för många olika benzodiazepiner och z-analoger samt tienodiazepiner. Jag kan inte gå i god för att detta gäller samtliga, men många.
De jag testat är:
Etizolam
Klonazepam
Diazepam
Alprazolam
Zopiklon
Samt någon mer

Bakgrunden till dettar inte främst att göra dessa snabbverkande, eller mer snabbverkande, utan att jag vill använda mig av volumetrisk dosering då jag har större koll på mängder, och efter någon enstaka gång jag brukat såpass länge att nedtrappning är motiverat så är det lättare att ta exakta doser.

En oväntad bieffekt av detta är att jag märkt att upptagningsförmågan förändras till det snabbare. Ibland mycket snabbare.

Det jag gör är att jag löser antingen det rena pulvret, alternativt krossade tabletter med propylenglykol. Specifikt 1-2 propylenglykol, och detta är viktigt då det finns fler ämnen som går under namnet "propylenglykol", varav den ena är giftig.
1-2 propylenglykol går att köpa som fuktbevarare/fuktgivare och funkar även konserverande till t.ex. snustillverkning och är då i livsmedelskvalitet.
De flesta benzodiazepiner löser sig väldigt bra i detta. Klonazepam t.ex. går att lösa 2,5 mg / 1 ml.
Detta räcker.

Vill man göra det lite extra ordentligt så kan man blanda i en liten, med betoning på liten mängd högkoncentrerad ättiksyra i. Denna är frätande, och ren sådan eller teknisk sådan i 80 till nära 100% är svår att få tag på och är farligt frätande, men 1 ml 60% ättiksyra per 10 ml 1-2 propylenglykol är ingen fara.

Detta ger utöver att det är lättare att dosera korrekt volumetriskt så har jag märkt att upptagningsförmågan blir avsevärt mycket snabbare. Jag skulle vilja påstå att den i princip blir dubbelt så snabb i många fall beroende på aktiv substans.

Blanda ut med vatten för det smakar förjävligt och är oljigt.

Men detta kan vara ett gott tips till de som lider av snabba ångestattacker och behöver snabb lindring, eller vad nu ens motivation kan vara.

Gör vad ni vill med denna informationen, och det är möjligt att detta fungerar med andra ämnen också. Socker och etanol i blandningen kanske kan snabba upp upptagningen ytterligare, men det är ingenting jag provat.
__________________
Senast redigerad av Bara-Robin 2018-04-23 kl. 22:10.
Citera
2018-05-04, 11:23
  #2
Medlem
Vart finner du 1-2-propylenglykol ? Finns massa på google men jag fattar ingenting.

Det du förklarar är väl i stort detta på https://psychonautwiki.org/wiki/Volu..._liquid_dosing ?
Citera
2018-05-07, 13:51
  #3
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Vart finner du 1-2-propylenglykol ? Finns massa på google men jag fattar ingenting.

Det du förklarar är väl i stort detta på https://psychonautwiki.org/wiki/Volu..._liquid_dosing ?

Används ofta till snustillverkning i livsmedelskvalitet.
https://www.snusbolaget.se/ekens/Propylenglykol

Men det är exakt volumetrisk dosering, men denna kan göras med många lösningsmedel, och propylenglykol löser saker som är löslige i fetter, lipider, som de flesta bensos är. Med en liten skvätt PH-justerande medel, samt gärna lite alkohol och socker så ville jsg argumentera för att vinsten inte endast är att man får exakt kontroll på dosering, utan att påslaget blir enormt mycket snabbare likaså, vilket kan hjälpa de med hastiga ångestpåslag.
Citera
2018-05-08, 07:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Används ofta till snustillverkning i livsmedelskvalitet.
https://www.snusbolaget.se/ekens/Propylenglykol

Men det är exakt volumetrisk dosering, men denna kan göras med många lösningsmedel, och propylenglykol löser saker som är löslige i fetter, lipider, som de flesta bensos är. Med en liten skvätt PH-justerande medel, samt gärna lite alkohol och socker så ville jsg argumentera för att vinsten inte endast är att man får exakt kontroll på dosering, utan att påslaget blir enormt mycket snabbare likaså, vilket kan hjälpa de med hastiga ångestpåslag.

Jag tror på din idé. Låt oss (mig) veta hur experimentet går framöver.
Citera
2018-05-08, 07:52
  #5
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Jag tror på din idé. Låt oss (mig) veta hur experimentet går framöver.

Jag har redan experimenterat och bekräftat detta.
Citera
2018-05-08, 08:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Jag har redan experimenterat och bekräftat detta.

Jaha, jag läste ditt inlägg som om det vore en hypotes! Fel av mig

Skulle uppskattas mycket om du skriver ett litet recept
Citera
2018-05-20, 18:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Jaha, jag läste ditt inlägg som om det vore en hypotes! Fel av mig

Skulle uppskattas mycket om du skriver ett litet recept

Gör om dem till triazolobenzo. Får du snabbverkande. Samt har typ alla benzo nästan 100% biotillgänglighet så bara smälta dem i munnen sen svälja blir likadant som om du skulle blanda dem med propylenglykol fast glöm inte att ha i:, Ethanol (Non-Denatured) 😉
Citera
2018-06-27, 11:53
  #8
Medlem
Testade nu att pulvrisera 3.5 imovane på 7.5 mg (totalt 26.25 mg) och blanda med 26 ml propylenglykol.
Får se hur resultated blir, smidigt att kunna dosera mina sömntabletter i mindre styrka då en halv (3,5 mg) räcker gott och väl.
Citera
2018-06-29, 14:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Testade nu att pulvrisera 3.5 imovane på 7.5 mg (totalt 26.25 mg) och blanda med 26 ml propylenglykol.
Får se hur resultated blir, smidigt att kunna dosera mina sömntabletter i mindre styrka då en halv (3,5 mg) räcker gott och väl.

Blev det bra?
Citera
2018-07-02, 13:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Blev det bra?

Jodå, det fungerade lite för bra. Doserade kanske lite mer än jag behövde

Nu vet jag bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback