Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 20:36
  #301
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Äntligen har vi fått ett namn, en beteckning, på de kufiska, yxiga och fåhäva pojkar och män som sitter här på FB och spyr ut sitt misogyna och xenofobiska lågpannade hat 24/7

Erkänner att jag skrattade både rått och skadeglatt när jag läste att de här patetiska varelserna organiserar sig i en egen rörelse nu. En enastående brist på självkritik, impulskontroll och konsekvenstänk verkar vara upphovet till deras pinsamma belägenhet - och det verkar de inte skämmas för, mycket märkligt.

Tacka fan för att ingen flicka/kvinna är intresserad av pojkar/män (egentligen borde jag säga pojkar i varierande åldrar, för män är då ingen av dessa krumelurer) som besitter den charm, esprit och savoir faire man vanligtvis hittar hos trästubbar i skogen.

Börja bete er som vanliga, hyggliga människor så ska ni strax se att vanliga, hyggliga kvinnor vill lära känna er.
Man sätter dock skrattet i halsen när någon som hyllar Elliot Rodger mördar folk. Innan Alek Minassian hade vi Nikolas Cruz. Flera gånger har jag sett grabbarna på fb uttrycka sympati för E. Rodger. En rörelse av dessa självömkande, hatiska "män" gagnar ingen.

Man kan hoppas att ingen incel i Sverige löper amok men som kvinna skulle jag känna mig förbannat otrygg av vetskapen om deras existens.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2018-05-02 kl. 20:38.
Citera
2018-05-04, 16:44
  #302
Medlem
Ser att du är avstängd men det är så jävla kul att skjuta ner dina proverbiala lerduvor till idiotargument att jag svarar åt dig och eventuella andra incels.

Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Tror du incels bryr sig om att bli respekterade? Man har väl kommit till en punkt där man gett upp och vill ta med andra i sin död och mår bra av den tanken eller verket.

Incels har ingenting gemensamt med jihadister, så var får du det till att de skulle ha något gemensamt.

Hat föder bara mer hat. Människor glömmer fort. Människor är inte heller rädda för islamistisk terrorist, men när det sker mycket terror så blir människor rädda. Sluta intala något annat. Att människor dock glömmer och går vidare är en helt annan sak.

Jag tror incels egentligen är glada för det som hände i Toronto även om de utåt inte säger det av förklarliga skäl. Tror de är glada över den uppmärksamheten de fått och att kvinnor blivit medvetna om att deras beteende haft en del att göra i att det slutade i 14 dödsoffer.
1. Om man gläds åt andras död och lidande är man allvarligt psykiskt störd. Inga tvivel. Återkommer till detta i ditt nästa inlägg.
2. Incels och jihadister är båda terrorister även om motiven skiljer sig åt. Dessutom är de flesta jihadister mer kapabla till rationellt agerande, planerande och förmåga att tjäna ett högre syfte än sina egna trasiga egon. Även om de "organiserar" sig är det bara en ekokammare där alla lika gärna skulle kunna prata med sig själva.
3. Och här säger du likväl emot dig själv och erkänner att kvinnor är terrormålet som incels riktar sig mot. Återigen, glädjer man sig åt att andra lider och är rädda är man SJUK! Och, precis som alltid när folk försöker skrämma sig till vad de vill ha är resultatet bara att de blir mer avskydda. Snyggt jobbat, nu kommer ni missfoster bara bli ännu mer utstötta

Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Varför ska du hela tiden prata för andra? Man måste inte må dåligt bara för att kompisen i klassen fick en chokladglass medan jag bara fick isglass under den slumpvalda glassutdelningen.

Så folk som är deprimerade av andra orsaker är också psykiskt störda då eller? Att man är i ett tillstånd håller jag med om, men inte fan är man störd.

Måste det vara rationellt för att man ska förstå hur motparten tänker? Att man är avundsjuk av att se andra par geggla framför dig, dejta och ha kul och utveckla hat mot dessa behöver fortfarande inte betyda att man är psykiskt störd för det. Först måste du sätta dig in i motpartens situation, vilket du faktiskt kan, men att du inte vill.
Ja för avundsjuka är ett tecken på bristfällig emotionell utveckling. De flesta människor slutar bli avundsjuka på ett negativt sätt mot andra runt tonåren. Efter det skall man ha kapacitet att vända den avundsjukan till något positivt och jobba för att uppnå det själv.

Att utveckla hat mot någon som har något man inte själv har är verkligen helt jämförbart med en liten unge som lipar över att han inte fick sin favoritglass när Johan fick den.

Depression kan maskera ens personlighet men inte ens de mest djupt deprimerade normala människorna överväger att skada andra. Återigen, det är ett stört beteende. Och depression är ett neuropsykiatriskt tillstånd precis som alla andra psykiska sjukdomar (pluggar till läkare så har fakta i ryggen).

Jag har sett och själv varit inblandad i triangeldraman. Bara i de fall där något är uppenbart fel med en av parterna har det slutat i hatiskt, illvilligt beteende. I de andra fallen har det blivit awkward men även svartsjuka människor undviker att skada andra.

Så med andra ord, wannabe-BMW-ägare, sluta häng på flashback och incelforum och spring till mamma och be om att få suga lite tutte medan hon tröstar dig. Hon, till skillnad från alla andra kvinnor, kanske vill ha med dig att göra som du är nu.

Oh och just ja, om du tror att meningen med livet är att föra dina gener vidare har du grovt missat poängen. Det finns ingen mening! Och precis som med allt annat så är inget i livet som är värt att ha lätt att få. Så, bästa lillpojke, ska du man up och växa för att uppnå ditt mål eller ligga hemma och gråtrunka? Valet är ditt!
__________________
Senast redigerad av FlasherGordon 2018-05-04 kl. 16:47.
Citera
2018-05-31, 21:45
  #303
Medlem
Arbetarbroders avatar
Gammalt fall nu men intressant hur Hasbara tenderar att dyka upp vid sådana här Event.

CBC (kandadeniska SVT) skriver om "Ari Blaffs" vittnesmål om GM Minassian i Toronto:
Citat:
Ari Blaff told CBC News that he went to Thornlea Secondary School with Minassian in Thornhill, north of Toronto. The two had a computer science class together in Grade 10 and both graduated in 2011, he said.

"I'm not sure if he had any very, very close friends, at least publicly," Blaff said. "I never saw him with a group of friends, generally. But whenever we would see him in the hallways, we'd always speak to him or say hi to him or whatnot."

Blaff said Minassian didn't seem to have a core group of friends and remembers him being mostly "sort of in the background" rather than at the centre of a social group.

"I remember seeing him probably just walking down the halls, usually by himself, or in the cafeteria by himself," he said. "My memory is not perfect, but certainly, it would not be, I don't think, a misstatement to say that he wasn't overly social."
Källa: What we know about Alek Minassian, man charged in deadly Toronto van attack

Toronto Sun har skrivit om Ari Blaff tidigare, en professor på Toronto Univ. har pekat ut som honom som Hasbara:
"LEVY: U of T prof accuses student of being Israeli government agent"
http://torontosun.com/news/local-new...vernment-agent

Mkt intressant sammanträffande får jag lov och säga. Credits: https://youtu.be/si_fZIVRSqY
Citera
2018-06-22, 07:03
  #304
Medlem
Jag fick höra att händelseförloppet var en inspiration ifrån Elliot Rodger. Hur kom man fram till det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback