Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 10:24
  #1
Medlem
Jag har ett moderkort på en stationär där jag vill uppgradera minnen, men jag har för mig att det finns en begränsning i hur mycket jag kan mata in så jag behöver veta vad det är för modell på moderkortet. det står ingenting på ASUS kortet om vad det är för modell. Finns det något sätt att ta reda på modell? Det finns någon typ av serienummer på kortet men det är allt. Går det att få reda på modellbeteckning genom att pytsa in detta någonstans?
Citera
2018-04-23, 10:24
  #2
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstermove
Jag har ett moderkort på en stationär där jag vill uppgradera minnen, men jag har för mig att det finns en begränsning i hur mycket jag kan mata in så jag behöver veta vad det är för modell på moderkortet. det står ingenting på ASUS kortet om vad det är för modell. Finns det något sätt att ta reda på modell? Det finns någon typ av serienummer på kortet men det är allt. Går det att få reda på modellbeteckning genom att pytsa in detta någonstans?

ladda ner speccy på datorn, öppna programmet så ser du vad du har för modell.
Citera
2018-04-23, 10:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
ladda ner speccy på datorn, öppna programmet så ser du vad du har för modell.

datorn är inte kopplad till internet och kommer inte att kopplas upp. Kan man logga på bioset och kolla om det finns något listat där?
Citera
2018-04-23, 10:29
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstermove
datorn är inte kopplad till internet och kommer inte att kopplas upp. Kan man logga på bioset och kolla om det finns något listat där?

kika på detta:

Windows System Information Tool. gå till Run –> msinfo32
Citera
2018-04-23, 11:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
kika på detta:

Windows System Information Tool. gå till Run –> msinfo32

Jag gick via bioset och hittade mkort beteckningen intill minnes-slottarna.
Citera
2018-04-23, 11:27
  #6
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstermove
Jag gick via bioset och hittade mkort beteckningen intill minnes-slottarna.

Gött att du hittade det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback