Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-18, 13:28
  #37
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Spirit är ett lågpris-flygbolag i amerika. FLL är Fort Laurderdale/Miami-flygplatsen dit både Norwegian och Spirit flyger.
Har också flugit denna väg ett antal gånger. Det sura är när man ofta måste övernatta Miami. Sunkiga hotell som kostar minst 100 USD...Taxi från flygplats till hotell är i snitt 20 USD.
EDIT, kom på i efterhand att airbnb kanske har en billigare lösning för att spendera natten.
Citera
2019-01-17, 21:12
  #38
Medlem
Lacerdas avatar
Moderatorerna borde göra en samlingstråd över Peru här på reseforumet.

Jag landar i Lima 6.45 på morgonen om några dagar. Olika rykten berättar att det är en knepig flygplats och att allt går så jävla seeegt.
Jag är inte intresserad av att se Lima utan tänker flyga vidare till Cusco.
Så vad säger ni med erfarenhet. Kan jag boka ett flyg till Cusco med avgång 9.45? Eller ska man ta något senare?
Måste jag ta ut mitt bagage ur flygplatsen och gå in genom säkerhetskontrollen på nytt?
Citera
2019-01-20, 14:21
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Moderatorerna borde göra en samlingstråd över Peru här på reseforumet.

Jag landar i Lima 6.45 på morgonen om några dagar. Olika rykten berättar att det är en knepig flygplats och att allt går så jävla seeegt.
Jag är inte intresserad av att se Lima utan tänker flyga vidare till Cusco.
Så vad säger ni med erfarenhet. Kan jag boka ett flyg till Cusco med avgång 9.45? Eller ska man ta något senare?
Måste jag ta ut mitt bagage ur flygplatsen och gå in genom säkerhetskontrollen på nytt?

Har aldrig landat och tagit flyg vidare samma dag i Lima, har dock landat på den flygplatsen 6-7ggr och köpt biljett vidare samma dag som jag landat. Fick då gå ut genom säkerhetskontrollen till ankommande hallen för att köpa biljett där. Går ett par avgångar dagligen till Cusco, men planen blir fulla snabbt.
Det knepiga är likt många andra flygplatser i SA är gamarna utanför. Samt om man ska ta buss från flygplatsen att hitta rätt och veta vart ska hoppa av. T ex Miraflores ligger rätt långt bort 25-40min beroende på trafik. Där hittar du bra hotell/hostels. Rekommenderar att plocka en taxi.
Citera
2019-01-20, 20:02
  #40
Medlem
Hur länge ska du vara i Peru, Lacerda?
Citera
2019-01-21, 15:04
  #41
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Hur länge ska du vara i Peru, Lacerda?
Två veckor bara. Lär spendera de två sista dagarna i Lima. Efter det sticker jag till Mexiko.
Citera
2019-01-23, 05:53
  #42
Medlem
Lacerdas avatar
Tinder...varför skaffade man den appen? Nu vill man byta ut de två veckorna till två månader. Vad har ni för erfarenheter av Peruanskor? Fria som Brasilianskor eller har Katolska kyrkan lyckats med att göra dom kyska? Damer i åldrarna 33-45....
Citera
2019-01-23, 21:32
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Tinder...varför skaffade man den appen? Nu vill man byta ut de två veckorna till två månader. Vad har ni för erfarenheter av Peruanskor? Fria som Brasilianskor eller har Katolska kyrkan lyckats med att göra dom kyska? Damer i åldrarna 33-45....

Om du har så kort med tid så får du nog försöka lura ut de från reservatet på något vis.
Det är inga brasilianskor direkt, kanske inte kyrkliga heller men, du vet, de bor på en bestämd ort.
33-45 har jag ingen erfarenhet ifrån, så du kanske har lättare där med en skopa charm och ett bra upplägg för kvällen. Klassikerna brukar ju funka ok där, middag o rödvin+drink och sen till stöten.
Inga garantier dock, men det är sen gammalt.
Citera
2019-01-26, 00:25
  #44
Medlem
Lacerdas avatar
Dag 4 i Cusco och nu slog höjdsjukan till. En satans huvudvärk som sätter sig i bakhuvudet och nacken. Fixade nyss kokablad som ligger i hett vatten nu och ett piller från apoteket. Kan ha varit alkoholen från kvällen innan som utlöste det. Har druckit flera öl dagligen men igår blev det några glas Ballantines också...
Citera
2019-01-26, 20:33
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Dag 4 i Cusco och nu slog höjdsjukan till. En satans huvudvärk som sätter sig i bakhuvudet och nacken. Fixade nyss kokablad som ligger i hett vatten nu och ett piller från apoteket. Kan ha varit alkoholen från kvällen innan som utlöste det. Har druckit flera öl dagligen men igår blev det några glas Ballantines också...

Köp upp ett litet lager Coca-kolor (små gröna förpackningar) och håll dig till 4-8 st dagligen om du dricker eller inte dricker för den delen. De hjälper och smakar inget speciellt så ner går de.
Ibland glömmer man hur högt upp ÖH man befinner sig i Peru o Bolivia. Ett par groggar på det hjälper inte till direkt hur blodförtunnande man intalar sig själv att det är
Citera
2019-01-27, 17:44
  #46
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Köp upp ett litet lager Coca-kolor (små gröna förpackningar) och håll dig till 4-8 st dagligen om du dricker eller inte dricker för den delen. Ett par groggar på det hjälper inte till direkt hur blodförtunnande man intalar sig själv att det är
Ska kolla upp dom där kolorna. Jag har upptäckt att förutom alkohol så är även sex något man inte bör syssla med heller i Cusco. Igår höll jag mig borta från alkohol hela dagen och tuggade kokablad. Via Tinder träffade jag en pigg liten inkadonna, vi delade på ett ugnsstekt marssvin (riktigt gott). Till hotellet efter det för en massa rajtan tajtan. På morgonen dagen efter så var det dags för ett morgonskjut och vi höll på längre en vanligt, plötsligt uppenbarade sig den där sprängande huvudvärken igen. Så nu sitter man här åter igen med kokablad i vattnet och filosoferar över om jag någonsin sätter min fot här igen. Ingen alkohol eller sex liksom För ett par dagar sedan dog en 66 årig Engelsk kvinna här. Hon hade varit på vandring, återvände till hotellet och när hon gått upp för tre trappor till rummet så föll hon ihop pladask. Det verkar vara ganska vanligt, äldre turister som stupar på det viset.
Citera
2019-01-28, 23:18
  #47
Medlem
Lacerdas avatar
BCP, lägg den banken på minnet när ni tar ut pengar i Peru. Deras bankomater är avgiftsfria. Bbva och en annan global någonting i gul färg tar runt 60 kronor per uttag.
Bcp tillåter även uttag i högre summor.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2936319

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback