2018-05-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Menar du att du känner att du hade kunnat köra mer rygg? Eller köra längre split-pass? Nu är ju du stor en jävla uruk-hai och tar en bra dos aas, men med din erfarenhet, finns det någon volym-nivå på träningen där du känner att det inte ger mer? Något otydlig fråga men jag hoppas du förstår vad jag menar.

ser inget extremt i hans upplägg, ser 5 stycken övningar med isch 5 set each, landar på ca 25 set rygg, det är en hel del muskler vi ska täcka där

till berra hur lång är du?

känns som att du lär vara rätt lång på din vikt i förhållande till vikterna som du flyttar? annars lär du få jobba hårt om du ska väga in dig på 105 kg hård på 2 år..

jag pressar istortsett dina dubbla siffror och är LÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån 105 kg hård men då är jag kort som fan också så det är därför jag undrar, kan mycket väl ha fel

vill du inte skriva ut det här så skriv gärna i PM om du vill, jag är en man av mitt ord det kan alla på f12 gå i god för tror jag
Citera
2018-05-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz

Haha jag vet mycket väl vem du är my man 😉 sänder ett pm,
Edit kan inte pm har förlite inlägg tydligen haha men låt oss säga 35-40cm längre än dig haha
Senast redigerad av preppberra 2018-05-10 kl. 07:52.
Citera
2018-05-10, 20:31
Medlem
Jahaja dagen bjöd på följande:

Axlar
Rotacuff uppvärmning med kabel

Hantelpress 26kg(12×2) 37kg×12 34kg×10 31kg×10 med drop till 23×10 för att trycka ur de sista

sidolyft
13-18kg 12x4 med ett femte på 10 rep alá 11kg

Bakom huvudet press i smith
70kg 12x4 med ett 10×1 på 50

Barbell front raise osäker på svenskan framåt lyft med skivstång, nåja hursom
25kg 4x15

Sen avsluta vi på omvänd butterfly i maskin
103-53kg alá 5x12 med drop på sista
103x12 93x12 93x12 83x12 sen 83/73/53x12.

Kost

Mål1
250g blandfärs 3 ägg

Mål2
300-350g kvar med 1dl granola och en barbell bar white almond

Mål3
300-400g grillad kycklingfilé, lite sallad denna gång med fetaost, lite förmycket chilibea tyvärr, och en majskolv samt ett par sparrisar haha

Och sist men inte minst 2cc test/eq rakt i axeln
Citera
2018-05-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Haha jag vet mycket väl vem du är my man 😉 sänder ett pm,
Edit kan inte pm har förlite inlägg tydligen haha men låt oss säga 35-40cm längre än dig haha

det säger tillräckligt hahaha kommer se sick ut på 105 kg tror jag det är en bild jag ser fram emot om man kommer åt en sådan
Citera
2018-05-10, 21:59
Medlem
Citat:
det säger tillräckligt hahaha kommer se sick ut på 105 kg tror jag det är en bild jag ser fram emot om man kommer åt en sådan

Haha givetvis du kan få en på nuvarande form med om du vill men kan inte pma min wickr nickar samma på hb om du pmar mig där istället haha
Citera
2018-05-11, 21:29
Medlem
Citat:
ser inget extremt i hans upplägg, ser 5 stycken övningar med isch 5 set each, landar på ca 25 set rygg, det är en hel del muskler vi ska täcka där

Nää jag menade inte att det var extremt. Visst, slår man ut effekten på alla muskelfibrer i ryggen så blir det kanske inte så mycket.

Jag försöker hitta lite erfarenheter från folk som berra kring hur mycket träningsvolym man kan lassa på på aas. När man gå igenom kurrapporter så varierar det, läser man amerikanska forum där mer alltid är bättre tränar de typ varje dag. Tyvärr finns ju inga vetenskapliga studier i ämnet.
Citera
2018-05-11, 22:12
Medlem
Citat:
Nää jag menade inte att det var extremt. Visst, slår man ut effekten på alla muskelfibrer i ryggen så blir det kanske inte så mycket.

Jag försöker hitta lite erfarenheter från folk som berra kring hur mycket träningsvolym man kan lassa på på aas. När man gå igenom kurrapporter så varierar det, läser man amerikanska forum där mer alltid är bättre tränar de typ varje dag. Tyvärr finns ju inga vetenskapliga studier i ämnet.

Haha kul att du tror att jag är erfaren, ha ksnske gymmat sedan 2008 men aktivt i perioder sedan 2014.
Vill du veta så skall du vända dig till proffs som theterm,bergelin etc!
Jag tror på att när man väl börjat känna sin kropp vet man ungefär när träningen börjar bli kontraproduktiv om inte annat återspeglar sig resultaten då alla är så indviduella, vissa växer på lågreps andra högreps, vissa 3split andra 5split jiddijada.
En visman sa engång skjut prepp,lyft tungt ät tungt så kommer du bli grov inte svårare än så haha!

Nåväl armar idag,
Reptricpes pulldown
5x12

Hantel curl
2x12 16kg 4x12/10 23kg sen en specialare på 1x8 på 16kg

Stångtriceps curl
5x12

Vstång biceps curl
4x12 50kg

Omvänd tricpespress med kabelstång
5x12

Sittande biceps cur i kabelmaskinen
4x12

Kost
2 kycklingfilér med salld å en barbell bar

3ägg 100g bohus korv 80% 2protinbröd skivor och 150g kvarg

Ops en halv kanelbulle blev det med

350g kycklinglårfile, 1matsked Philadelphiaos och lite stevia ketchup

Och nu en 50cl öl haha...

Sen ingen pip nu med de nya oljorna så livet är ontop och känns som eqn träder fram mer å mer för vardag som går!
Senast redigerad av preppberra 2018-05-11 kl. 22:32.
Citera
2018-05-11, 23:14
Medlem
Haha, nåja, du är mer erfaren på prepp än vad jag är iallafall. Och jag svär på att jag för ett tag sen här läste en rapport som började med "tränat ett halvår nu så dags att börja preppa". Kidz nuförtiden.

Kudos på att du pallar med dieten och fastan. Det måste vara slitsamt med all keso.
Citera
2018-05-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Haha givetvis du kan få en på nuvarande form med om du vill men kan inte pma min wickr nickar samma på hb om du pmar mig där istället haha

samma namn på wickr som här? eller samma på HB?
Citera
2018-05-11, 23:59
Medlem
Citat:

otroligt individuellt vill jag påstå, beroende på ålder, genetik, vad man använder för prepp i vilka doser osv osv.... aldelles för mycket variabler att ta hänsyn till för att göra ett påstående.. tror de flesta av oss går på känn helt enkelt
Citera
2018-05-12, 05:59
Medlem
Citat:
samma namn på wickr som här? eller samma på HB?
Hehe testa båda
Citera
2018-05-12, 19:26
Medlem
Ah vila idag&imon så inget kul att skriva!
1.
Kycklingsallad (xtra kyckling) med starksås, 2 brödbitar från den lokala pizzerian så mängd okänd och barbell bar
2.
350g kycklingfilé, sallad och kanske än 50g chilibea

3. Kvarg kanske 150-200g och sen en nutraminobar

Och nu står jag i valet om det blir en 33cl bärs eller ej låter kvällen utvärdera detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in