• 1
  • 2
2018-04-23, 03:39
Medlem
Skottlossning vid Askimsbadet, Göteborg.
Troligen från rvå vapen. Helikopter uppe.
Igår kväll 22/4. Tomhylsor hittade.
Nån som vet något mer?
Senast redigerad av p.griffin 2018-04-23 kl. 03:45.
Citera
2018-04-23, 03:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
Skottlossning vid Askimsbadet, Göteborg.
Troligen från rvå vapen. Helikopter uppe.
Nån som vet något mer?

Måste vara någon uppgörelse bland gängkriminella, knappast "badgäster" i det här vädret.. (Det är inte ljummen sommarnatt riktigt..)

Larmet kom in till polisen vid 22.42 under söndagskvällen efter att inringaren hört vad som lät som skottlossning i anslutning till Askimsbadet. Flera polispatruller larmades till platsen.

– Vi har hittat tecken som tyder på att det har skjutits på plats, säger Peter Nordengard, vakthavande befäl vid polisen region Väst.
Tomhylsor hittade

Polisen har inte hittat några skadade personer på platsen.

– Där är vi just nu i området och ser om vi kan lokalisera någon skadad eller några vittnen eller gärningsmän, säger Peter Nordengard.

Polisen bekräftar senare att tomhylsor hittats vid badet.

– Jag vet bara att det är tomhylsor jag har inte fått till hur många, säger Peter Nordengard.

Vid 23.50 var polisen fortfarande kvar på platsen och jobbade med att samla in vittnesuppgifter och säkra fynd. Polisen hade fortfarande inte anträffat någon skadad person.

https://www.expressen.se/gt/larm-om-...t-polispadrag/
Citera
2018-04-23, 05:36
Medlem
Någon som har testat sitt vapen bara förmodligen
Citera
2018-04-23, 07:21
Medlem
kalkryggars avatar
Fy fan...är inte Askim ett finområde? Hur får man veta mer exakt var det var någonstans? Det finns sådana där badstugor i Askim som jag brukade vara och hälsa på en vän förr om åren. Ganska nice faktiskt. Kan det vara i ett sånt område eller har kriminella invandrare hittat in i Askim nu?
Citera
2018-04-23, 08:05
Medlem
Fezziks avatar
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...tade-1.5701158
Citat:
En skadad till sjukhus

Initialt hade polisen inga uppgifter om någon målsägande, men under natten sökte sig en person till sjukhus med skottskador.

– En man har sökt sig till sjukhus med vad som liknar skottskador, och vi misstänker inte den här personen för något brott. Snarare misstänker vi att han skulle vara en målsägande i målet, säger Peter Nordengard vid femtiden på måndagsmorgonen.

Mannen var vaken och talbar när han kom till akutmottagningen.

– Vi har hört mannen under natten, men mannens skador var av den arten att han inte längre befinner sig på sjukhus.
Citera
2018-04-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy fan...är inte Askim ett finområde? Hur får man veta mer exakt var det var någonstans? Det finns sådana där badstugor i Askim som jag brukade vara och hälsa på en vän förr om åren. Ganska nice faktiskt. Kan det vara i ett sånt område eller har kriminella invandrare hittat in i Askim nu?
Jo, askim är ett fint område. Mestadels lyxvillor vid havet, finns dock även hyresrätter i Askim men det var vid havet och villorna som det smällde.

Det finns visserligen ett flyktinboende för en sisådär 100pers precis vid badet också, men tror inte det har öppnat än
Citera
2018-04-23, 08:49
Medlem
Har de nyanlända flyttat in i sina flyktingbostäder och börjat göra upp eller är det våra egna gangsters som träffats där för en uppgörelse?
Är antagligen rätt öde där nere vid badet en kylig söndagkväll i april och bra plats att träffas på om man har ljusskygga affärer😎

Kanske är svaret på någon av de senaste händelserna på Hisingen eller Frölunda?
Senast redigerad av Meze 2018-04-23 kl. 08:51. Anledning: Stavning
Citera
2018-04-23, 08:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Jo, askim är ett fint område. Mestadels lyxvillor vid havet, finns dock även hyresrätter i Askim men det var vid havet och villorna som det smällde.

Vet du/någon mer exakt var? Vilket område typ?

Citat:
Det finns visserligen ett flyktinboende för en sisådär 100pers precis vid badet också, men tror inte det har öppnat än

Det är väl inte möjligt? Skall dom placera ut dom kåta männen där svenska flickor skall bada nu i sommar? Kanske skottlossningen har med detta att göra? Någon förening i området som vill skrämmas och få skiten att inte öppna.
Citera
2018-04-23, 09:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Citat:

För de som inte är inbitna göteborgare kan jag meddela att Askimsbadet ligger rätt nära problemområdet Västra Frölunda. (Två minuter knappt med stulen BMW)

Här är en karta som visar hur nära Askimsbadet ligger.
Senast redigerad av kraftfoder 2018-04-23 kl. 09:12.
Citera
2018-04-23, 11:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Rätt, bara att vänta tills det första övergreppet på nån kvinna droppar in, det kommer att komma! Så får även de rika se hur underbar mångkulturen ör!

Tror att de röstat på M pga. skatteskäl och inte flyktingskäl.
Hursomhelst: Till topic: Askimsbadet och det närliggande (och finare) Näsetbadet är badstränderna som ligger absolut närmast Västra Frölunda. Därför är det rätt många från VF som söker sig dit. VF har haft en del problem med brottslighet och skjutningar rätt länge nu, inte alls på samma magnitud som exempelvis Hisingen, men ändå. Det var knappast några badgäster där i natt som satte igång med en "gunfight" om några strandplatser, det rörde sig sannolikt om en uppgörelse i den undre världen.

Enligt mig är "the usual suspects" antingen kriminella invandrargäng eller kriminella MC-gäng, eller en blandning därav. GW hade nog dragit samma slutsats, eftersom de antagliga offren som kom in på Sahlgrenska inatt inte ville prata med polisen. -Detta är typiskt för yrkeskriminella.
Hade det varit vanliga svenssons "ute med pudeln Fido" som blivit beskjutna av slump hade de allt pratat med polisen.
Citera
2018-04-23, 12:08
Medlem
kraftfoders avatar
Uppdatering om fallet:
Beskjuten bil hittad

Tekniker har arbetat på platsen under natten och undersökningen är klar på måndagsmorgonen.
I området hittade en polispatrull en bil som blivit beskjuten.

– Vi har sökt i området vid Askimsbadet men även på andra sidan väg 158, säger Peter Nordengard.
https://www.expressen.se/gt/larm-om-...t-polispadrag/

Om jag minns rätt, så är väg 158 den väg som går från/till Västra Frölunda. Kanske har det skett på badets p-plats, eller var uppgiften "vid Askimsbadet" bara en generell platsuppgift? Dock anser jag detta stärka min teori om att GM är hemmahörande i VF--
Citera
2018-04-23, 13:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
vad är det uppe i nu senaste 7 dygnen...typ 8 skjutningar i Gbg?, sen fipplas dem med pistolerna i Uppsala och skärholmen igår, är det karneval i April? Har NRA kommit hit??

sen när blattarna ledsnar, ja då börjar polisen skjuta ihjäl folk, en ihjälskjuten i Luleå för 3 veckor sen, och nu i skärholmen.

Jag vill oxå få skjuta

Bössen testar bössorna så de funkar inför valborgsfirandet?

Skämt åsido, det verkar vara rätt oroligt i den undre världen nu. Man talar ogärna om organiserad brottslighet (rikstäckande nätverk) här i Sverige, men visst kan det vara så, även om jag är rätt övertygad om att det är "det gamla vanliga" detta handlar om:

1) Pinka in sitt brottsrevir
2) Bråk om någon flickvän som någon antagonist "satt på".
3) Vanliga "hävda sig" som Al Pacino i "Taxi Driver", ungefär "vifta med pistol och käfta "Are you talking to me"..
4) Knarkaffär som gått snett/skulder som ska indrivas med så kallad "respekt"
5) Eller "hedersrelaterat": Fel person har blivit kär i fel familjs dotter.
Senast redigerad av kraftfoder 2018-04-23 kl. 13:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in