Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-26, 19:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag ser helikoptrarna lyfta från Ärna, de passerar rätt över mitt hus på väg in mot stan när det ska spanas efter skjutningar och sprängningar vilket är ganska ofta these days.

Edit: Hittar ingen info om hur många (om några) helikoptrar som är permanent stationerade på Ärna, dock finns där en specialenhet mot organiserad brottslighet just med avsikt att smidigt kunna använda helikopter.
Fel fel fel. Du har väl sett 5 myror är fler än fyra elefanter. Ambulans helikoptern som är blå och vit och möjligen någon militär helikopter som någon gång är där lyfter från Ärna. Enheten mot organiserad brottslighet har flyttat från Ärna.
Citera
2018-04-26, 19:09
  #26
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurppen
Fel fel fel. Du har väl sett 5 myror är fler än fyra elefanter. Ambulans helikoptern som är blå och vit och möjligen någon militär helikopter som någon gång är där lyfter från Ärna. Enheten mot organiserad brottslighet har flyttat från Ärna.
Där ser man, I stand corrected.

Jag såg två helikoptrar som cirkulerade, och under detta kom en tredje från ärnahållet. Var för mörkt för att identifiera typ. Och här står jag nu med skammen

Antar att inget mer framkommit om skjutningen?
Citera
2018-04-26, 19:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Där ser man, I stand corrected.

Jag såg två helikoptrar som cirkulerade, och under detta kom en tredje från ärnahållet. Var för mörkt för att identifiera typ. Och här står jag nu med skammen

Antar att inget mer framkommit om skjutningen?
De släpps nog på fredag. Då teknisk bevisning är ganska avgörande och tar lång tid.

Det blir nog fler skjutningar eller någon smäll och hämnd för tidigare skjutningar.
Som synes lite laddad stämning i vissa områden. Hoppas bara inga oskyldiga blir skadade.
Citera
2018-04-26, 23:43
  #28
Medlem
Separatistens avatar
Det är dags för Polisen att bestämma sig.

Att springa runt med MP5, G36 och LWRCI känns inte speciellt kompatibelt eller enhetligt, av så många skäl.

Hoppas att de har en bra förklaring och en framtida plan.

I övrigt hoppas jag att Polisen fortsätter att slå ner på Uppsalas alla kriminella med ökad kraft och intensitet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback