Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 19:21
  #1
Medlem
Har haft gmail de senaste 10 åren och ytterst sällan har jag fått spam mail till min inbox så deras filter har funkat mycket bra. Men senaste veckan har jag råkat ut för ett riktigt envist spam som återkommer till inboxen gång på gång även efter att jag rapporterat avsändaren som skräppost.
Avsändaren är reply@sophisticatedmodels.host

Varför blir min inbox spammad med detta även fast jag rapporterat det som skräppost? Ligger felet i spamfiltret eller är det nåt i min dator/webläsare som ställer till det?
Citera
2018-04-22, 19:29
  #2
Medlem
Lägg till en regel att all post från den adressen ska flyttas till skräpkorgen. Väldigt tacksamt för dig att allt spam kommer från en och samma adress.
Citera
2018-04-22, 19:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Lägg till en regel att all post från den adressen ska flyttas till skräpkorgen. Väldigt tacksamt för dig att allt spam kommer från en och samma adress.

Skapade precis ett filter som ska radera mail direkt från den avsändaren, återstår att se om det funkar.
Citera
2018-04-22, 19:53
  #4
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback