Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 16:15
  #1
Medlem
mryangs avatar
Virtual Reality är möjligen det största steget inom data / entertainment / simulation som kommit sedan färgskärmen och då VR är så många komponenter,

- Hårdvara
- Inställningar
- Spel
- Support

, föreslår jag att Virtual Reality får en helt egen grupp i undergruppen "Dator -Konsolspel".
2018-04-22, 16:28
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Virtual Reality är möjligen det största steget inom data / entertainment / simulation som kommit sedan färgskärmen och då VR är så många komponenter,

- Hårdvara
- Inställningar
- Spel
- Support

, föreslår jag att Virtual Reality får en helt egen grupp i undergruppen "Dator -Konsolspel".
Visa upp 30 trådar som skulle passa in i det forumet, sen kan du lägga fram förslaget.
Från FAQ:
Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
__________________
Senast redigerad av st0ckis 2018-04-22 kl. 16:31.
2018-04-22, 16:43
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Virtual Reality är möjligen det största steget inom data / entertainment / simulation som kommit sedan färgskärmen och då VR är så många komponenter,

- Hårdvara
- Inställningar
- Spel
- Support

, föreslår jag att Virtual Reality får en helt egen grupp i undergruppen "Dator -Konsolspel".

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Visa upp 30 trådar som skulle passa in i det forumet, sen kan du lägga fram förslaget.
Från FAQ:

Förslaget finns dessutom redan:

(FB) Virtual reality forumdel
2018-04-22, 18:07
  #4
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Visa upp 30 trådar som skulle passa in i det forumet, sen kan du lägga fram förslaget.
Från FAQ:

Jag får 500 trådar när jag söker på VR. Själva "kvalitetsaspekten" kan jag dock inte avgöra.
2018-04-22, 18:10
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag får 500 trådar när jag söker på VR. Själva "kvalitetsaspekten" kan jag dock inte avgöra.

Det kvittar hur många du får när du söker, du ska fortfarande presentera 30 aktuella trådar. Med aktuella menas trådar som varit aktiva senaste veckan eller så.
2018-04-22, 18:11
  #6
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Förslaget finns dessutom redan:

(FB) Virtual reality forumdel

Ni som kanske vet - vad är orsaken till att man inte subgrupperar mera? Jag menar; vad är orsaken till att man försöker klumpa ihop ämnen och inte tvärtom - separera dem? VR känns väldigt specifikt.
2018-04-22, 18:14
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Ni som kanske vet - vad är orsaken till att man inte subgrupperar mera? Jag menar; vad är orsaken till att man försöker klumpa ihop ämnen och inte tvärtom - separera dem? VR känns väldigt specifikt.

För att döda forumdelar inte gynnar någon.

Det är ingen idé att ha ett subforum där det knappt skrivs något. Sådana forumdelar brukar istället plockas bort och inkorporeras med andra.
2018-04-22, 19:30
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Som mångårig moderator i Dator- och konsolspel så kan jag säga att intresset aldrig har varit så här stort för VR som det är idag. Och ändå så finns det inte mer än en tråd som är liiiite aktuell i ämnet. Det finns så klart ett antal VR-spel som har sina trådar men tekniken i sig är uppenbarligen inte tillräckligt intressant att diskutera. Känner man sig manad att starta en tråd så ligger ju (FB) Konsol: hårdvarudiskussioner ganska nära till hands.
2018-04-22, 19:55
  #9
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag får 500 trådar när jag söker på VR. Själva "kvalitetsaspekten" kan jag dock inte avgöra.
Jaha? Jag får flera tusen träffar när jag söker på neger eller jordgubbe. Innebär det att vi ska ha ett eget forum för negrer eller jordgubbar också då?
2018-04-22, 20:04
  #10
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som mångårig moderator i Dator- och konsolspel så kan jag säga att intresset aldrig har varit så här stort för VR som det är idag. Och ändå så finns det inte mer än en tråd som är liiiite aktuell i ämnet. Det finns så klart ett antal VR-spel som har sina trådar men tekniken i sig är uppenbarligen inte tillräckligt intressant att diskutera. Känner man sig manad att starta en tråd så ligger ju (FB) Konsol: hårdvarudiskussioner ganska nära till hands.

Köper det.Låt oss vänta något år - kanske intresset rent allmänt ökar då. Tack - over and out.
2018-04-22, 20:26
  #11
Moderator
najass avatar
Detta förslag finns redan som länkats ovan + att underlaget är obefintligt för tillfället som påpekas ovan

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback