Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 13:45
  #1
Medlem
Hej!

Jag funderar på att starta ett företag som kommer erbjuda en prenumerationstjänst med leverans varje vecka.
Jag undrar om någon vet hur eller om man kan skapa en betalningslösning där summan för varje veckas leverans dras automatiskt från kundens konto cirka 2 dagar innan leveransen? Och att kunden då godkänner det vid start av prenumerationstjänsten.

I dagsläget finner jag ingen färdig webshop med denna tjänst och funderar på om man behöver vända sig till en systemutvecklare som kan skapa denna lösning? Behöver man då även skapa webshopen från grunden?
Citera
2018-04-22, 14:07
  #2
Medlem
Om du kopplar kundens betalkort/kreditkort så går det. Annars måste det vara via autogiro.
Citera
2018-04-22, 14:59
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamC
Hej!

Jag funderar på att starta ett företag som kommer erbjuda en prenumerationstjänst med leverans varje vecka.
Jag undrar om någon vet hur eller om man kan skapa en betalningslösning där summan för varje veckas leverans dras automatiskt från kundens konto cirka 2 dagar innan leveransen? Och att kunden då godkänner det vid start av prenumerationstjänsten.

I dagsläget finner jag ingen färdig webshop med denna tjänst och funderar på om man behöver vända sig till en systemutvecklare som kan skapa denna lösning? Behöver man då även skapa webshopen från grunden?

Vad ska du sälja? Ska det finnas massa produkter? PayPal har ju sina knappar för betalning, där kan du tex skapa prenumerationsknappar. Det tar inte mer än fem minuter.
Notch började med att använda sig av sina knappar när han började sälja Minecraft, om än utan prenumeration då.

Här kan du läsa mer: https://developer.paypal.com/docs/cl...ayment_button/

Ingen startkostnad heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback