Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-12, 18:42
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Låter underbart. Berätta mer. Hur är barerna tex? Det jag läst är att Montanas krogkultur är riktigt trevlig där alla känner alla och sådant.

Montana känns mer och mer som ett "civiliserat" vilda västern ju mer man läser på.

Ja det är kraftigt influerat av nybyggarandan och "mountain men", på ett bra sätt. Man hyllar äventyrlighet och mod. När svensk värdegrund beskriver samma tidsera (tidigt 1800-tal) är det kränkta torpare som hyllas...
Citera
2018-06-12, 03:47
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja det är kraftigt influerat av nybyggarandan och "mountain men", på ett bra sätt. Man hyllar äventyrlighet och mod. När svensk värdegrund beskriver samma tidsera (tidigt 1800-tal) är det kränkta torpare som hyllas...


Kul att du har roligt.....ger inga fiskekort docks nesvara den enkla frågan
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2018-06-12 kl. 03:51.
Citera
2022-12-16, 05:33
  #15
Medlem
Varför bor de så få människor i Montana endast 2 miljoner? Det måste finnas en bra anledning.

Att köpa bostad måste vara billigt? Men bra jobb finns det nog inte så många av?
Citera
2022-12-17, 23:33
  #16
Medlem
Citat:
Hur är barerna tex?

Vi körde igenom delstaten på en roadtrip för några år sedan. Från Yellowstone till Glacier (sedan ner igen västerut).. Den förra parken ligger väl ändå i Wyoming?

När det gäller barer var vi i princip bara på den som låg närmast vår stuga i Glacier, vilket var tämligen avlägset. Där var hälften av klientelet bikers och andra hälften saknade tänder (pga missbruk).

Med det sagt är Montana en av mina favoritstater, och då har jag hunnit besöka ganska många. Extremt fin natur, inte så mycket folk, och folk var jävligt trevliga.
__________________
Senast redigerad av d99mlu 2022-12-17 kl. 23:35.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2936142

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback