Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 10:23
  #1
Medlem
Jag kom att tänka på att det kan vara intressant att veta, att Norwegian startar i maj och flyger from Arlanda till Amman och har ganska skapliga priser. Mellanlandar dock i Köpenhamn, men det går fort ändå.
Jag har flugit nu med Turskish airlines och det var en jätte jobbig resa, hela dag tog det, fick sitta på flygplatsen i Istanbul ca 6 timmar, hemskt.
Citera
2018-04-22, 11:34
  #2
Moderator
Neksnors avatar
"Mellanlandar" är lite konstigt formulerat, som jag fattar det är det ett vanligt byte av flyg. Utresa från Stockholm kan ordnas med minst en timmes bytestid men hemresan kräver minst 3 timmar och 45 minuter på Kastrup, man landar runt 3 på morgonen på Kastrup.

Men direktflyg från Kastrup är ju bra, även om tiderna inte är jätteroliga.
Citera
2018-04-22, 13:25
  #3
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag vill minnas att Royal Jordanian flög direkt till Arlanda för några år sen.
Citera
2018-04-25, 17:49
  #4
Medlem
Jo, det gjorde det, via Berlin eller Heathrow ,men nu är det slut med det och det finns ingen bra anslutning. Dessutom har RJ blivit fruktansvärt dyr. Första gången jag flög med de kostade det endast runt 3000,- men nu över 5 tusen eller ännu mera.

Det är också ett annat flygbolag, Royal Wings, men de flyger bara över vinter. Det gjorde jag en gång, perfekt, raka vägen från Aqaba till Arlanda.

Neksnor, OK då, mellanlanda var kanske fel, men ändå bättre det än att sitta i Istanbul i så många timmar. Och tillbaka ska jag starta 1.20 på morgon i Aqaba och till Stockholm kommer jag runt 18.00 - ser verkligen fram emot det, ha ha
__________________
Senast redigerad av Khamlia 2018-04-25 kl. 17:51.
Citera
2018-04-25, 18:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khamlia
Det är också ett annat flygbolag, Royal Wings, men de flyger bara över vinter. Det gjorde jag en gång, perfekt, raka vägen från Aqaba till Arlanda.
Har flugit charter med Royal Wings från Bryssel till Aqaba. Mycket bekvämt och t.o.m. passfritt för min del (räcker med nationellt ID om man flyger charter specifikt Bryssel-Aqaba)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2936114

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback