Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-16, 15:57
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskensknullarn
Imponerande läsning, kul.

Idioten som rekommenderade subutex var det sämsta jag läst på länge, vilken tomte.

Tränar du något? Isåfall, upplever du att det hjälper?

Har rätt tungt fysiskt arbete, det hjälper väldigt mycket.
När det var som allra värst så var det att jobba tungt som gav någon slags sinnesfrid.
Så skulle nog säga att all fysisk träning gör gott.
Det jobbiga med det är att flåset och styrkan är nere på noll när det är som värst.
Under första veckorna så tog jag mig knappt upp för trappen som leder till huset.
Citera
2018-12-16, 22:23
  #26
Medlem
Det är väldigt svårt att sluta från så höga doser. En stor eloge ska du ha. Verkligen bra gjort. Tur också att du gav upp i tid. Ett par år till och din kropp kanske hade slutat tillverka egenmorfin helt.

Det har hänt några av oss. Jag stod på ännu högre doser Oxycontin/Norm. Och har faktiskt stått på opiater i 30 år efter en väldigt svår trafikolycka. Det är det enda som har hjälpt.

Det fanns inte mycket hjälp att få förr. Laro tog bara emot Heroinberoende förr. Och även om jag provat det ett antal gånger så var det inte något som passade mig, tack och lov.
Men så många år på vilken tung opioid som helst och man är lika beroende.

För ett antal år sen så öppnade laro för alla sorters opiatberoende att få substitutionsmedicin. Och det var verkligen en lättnad. Jag står på metadon sedan många år. Och kommer nog aldrig att kunna vara utan det. Men det är helt okej. Jag mår bra, och slipper alla jäkla tabletter.

Lycka till i fortsättningen.
Ha det så gott.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback