Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 02:55
  #1
Medlem
Hej!

Klarnas nya app (som man enbart kan logga in på med BankID) visar tidigare köp sedan ca ett år tillbaka. Vet någon hur man kan radera dessa gamla fakturor så dom ej är synliga? Jag vill alltså ta bort tidigare betalningshistorik.

Tacksam för svar!
Citera
2018-04-22, 07:54
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Enligt lag skall företag spara sin bokföring i 10 år. Så länge måste historiken ligga kvar. Frågan är vem du ska dölja det för? Snokande flickvän? Polisen? Skatteverket?
Citera
2018-04-22, 08:22
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Enligt lag skall företag spara sin bokföring i 10 år.
I sju år. https://www4.skatteverket.se/rattsli....8/324690.html

Och finns det ens någon lag som kräver att man ens under någon tid måste kunna visa verifikat i sina kunders mobil-appar?
Citera
2018-04-22, 08:35
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
I sju år. https://www4.skatteverket.se/rattsli....8/324690.html

Och finns det ens någon lag som kräver att man ens under någon tid måste kunna visa verifikat i sina kunders mobil-appar?

När minskade man från 10 till 7?

Frågan var vem man ville dölja informationen från.
Citera
2018-04-22, 08:42
  #5
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
När minskade man från 10 till 7?
Inte en aning, tyckte att jag hade hört det någonstans och därför kollade jag upp det.
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Frågan var vem man ville dölja informationen från.
Ts fråga var:
Citat:
Ursprungligen postat av Zmyga
Vet någon hur man kan radera dessa gamla fakturor så dom ej är synliga?
Citera
2018-04-22, 10:00
  #6
Medlem
Skicka ett mail till Klarna och fråga. Då kan de som har betalt för det jobba åt dig.
Majoriteten vill se alla sina gamla köp. De är ju ändå skyddade av BankID så ingen obehörig kommer åt dem.
Citera
2018-04-22, 10:28
  #7
Medlem
Förstår att majoriteten vill se sina gamla köp, det handlar inte heller om att dölja det för polisen, Skatteverket etc. Jag kan inte logga in på klarnas app för tillfället så vet någon vad de har för mail?
Citera
2018-04-22, 10:31
  #8
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmyga
Förstår att majoriteten vill se sina gamla köp, det handlar inte heller om att dölja det för polisen, Skatteverket etc. Jag kan inte logga in på klarnas app för tillfället så vet någon vad de har för mail?

En vild gissning är att du kan nå deras support/se deras mail på deras hemsida.
Citera
2018-04-22, 13:15
  #9
Medlem
Nej, jag får inte fram deras mail via hemsidan, email länken fungerar inte för mig det ska komma fram ett kontaktformulär men det gör inte det...
Citera
2021-05-28, 03:02
  #10
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman

Frågan var vem man ville dölja informationen från.
Vad har du med den saken att göra?
Citera
2021-05-28, 23:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Vad har du med den saken att göra?

Är du medveten om att du citerar en 3 år gammal tråd? Gissar att TS haft tid nog att klura ut om det är möjligt eller inte. Själv är jag mest glad att jag inte har Klarnas app i dessa tider.
Citera
2021-05-29, 10:11
  #12
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Är du medveten om att du citerar en 3 år gammal tråd? Gissar att TS haft tid nog att klura ut om det är möjligt eller inte. Själv är jag mest glad att jag inte har Klarnas app i dessa tider.
Jag är medveten om det. Den typen av insinuanta frågor irriterar mig oavsett vilket rövhål som yttrar dem så om jag besvarar håller jag liv i min irritation och kanske äntrar någon annan tråden och plockar upp stafettpinnen och fortsätter diskussionen även om tråden är 3 år gammal. Allt kan hända.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback