Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-06, 10:51
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilzenius
Lycka till kompis!
Tror benhårt på dig! Inga mer droger, helt rätt! Spolade du ner zopiklonen också?

Förstår att du flippade ur om du varit vaken 60h på amfetamin och därefter intar cannabis. Också gjort såna missar.

Jag är också helt clean. Det går min vän, ge dig bara fan på det!

Hur mår du nu jämfört med i början?

Tack! Nä, har nån karta zopiklon kvar som jag tänker använda vid behov. Allt annat är borta. Vet fortfarande inte riktigt vart jag befinner mig i min avtändningsfas från opioiderna, men om jag jämför med tidigare försök så känns det väldigt nära.

Du frågar hur jag mår nu jämfört med början? Alltså, under tiden jag brukade de olika drogerna så mådde jag ju bra och hade ingen ångest. Det var först igår som helvetet kom och om jag jämför med det så är det extrem skillnad. Hade jag haft en pistol igår hade jag använt den. Idag kan jag inte ens komma på tanken. Hur länge har du varit ren och vad tog du?
Citera
2018-05-06, 12:04
  #26
Medlem
I och med att jag trillat dit igen tidigare så behöver jag nog professionell hjälp också. Vilka är de bästa att prata med i så fall. Tanken är att ringa anonyma narkomaner ikväll och se vad jag kan få för råd. Finns det något annat bättre alternativ?
Citera
2018-05-06, 13:31
  #27
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
I och med att jag trillat dit igen tidigare så behöver jag nog professionell hjälp också. Vilka är de bästa att prata med i så fall. Tanken är att ringa anonyma narkomaner ikväll och se vad jag kan få för råd. Finns det något annat bättre alternativ?
Det är ju en början. En annan är ju att du travar iväg på ett möte och hör vad andra har för erfarenheter.
Annars är det beroendecentrum du ska kontakta i din kommun.

Det viktiga är att du faktiskt gör något, svårt som fan att lyckas ensam.
Citera
2018-05-06, 20:07
  #28
Medlem
farfars avatar
Det låter lite väl hårt att du ska gå till jobbet samtidigt som du tänder av. Kanske du kan kontakta beroendecentrum och boka ett läkarbesök, så du kan få en sjukskrivning. Visserligen finns det en fördel med att vara sysselsatt och inte klättra på väggarna där hemma, men ändå.

Håller du dig till att ta Zopiklon vid yttersta nödfall och så lite som det bara går så tror jag du är på rätt väg nu.

Ides inte hålla på och vara uppläxande med dina försök att hantera opioidavtändningen med diverse andra droger tidigare. Gjorde liknande sak själv, mina värsta urspårningar är på benso som jag tog för att försöka lindra mitt dåliga mående av tjackabstinens.
Citera
2018-05-06, 20:38
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det låter lite väl hårt att du ska gå till jobbet samtidigt som du tänder av. Kanske du kan kontakta beroendecentrum och boka ett läkarbesök, så du kan få en sjukskrivning. Visserligen finns det en fördel med att vara sysselsatt och inte klättra på väggarna där hemma, men ändå.

Håller du dig till att ta Zopiklon vid yttersta nödfall och så lite som det bara går så tror jag du är på rätt väg nu.

Ides inte hålla på och vara uppläxande med dina försök att hantera opioidavtändningen med diverse andra droger tidigare. Gjorde liknande sak själv, mina värsta urspårningar är på benso som jag tog för att försöka lindra mitt dåliga mående av tjackabstinens.

Nej, ska ringa till beroendecentrum imorgon och boka läkarbesök för att få sjukskrivning. Det enda som bekymrar mig är att jag inte vill att mitt jobb ska få reda på det. Pratade idag med psykakuten och hon jag snackade med trodde inte att det skulle ske någon anmälan i mitt fall gällande "fara för andra" men hon kunde inte lova till hundra. Jag jobbar inom vården. Och sen undrar jag ifall jag får ett sjukintyg från dem som jag ska lämna till min arbetsgivare framgår det inte då att sjukintyget är från beroendecentrum?
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2018-05-06 kl. 20:40.
Citera
2018-05-16, 16:40
  #30
Medlem
Hej, ursäkta att jag inte skrivit på ett tag, inte haft någon motivation. Har varit ren från metadonet nu i ca 4 och en halv vecka. Mår ganska ok men blir fysiskt trött väldigt snabbt och känner inte samma livsglädje som förr men det blir lite bättre varje dag. Använder lite cannabis då och då i nuläget men inget annat.
Citera
2018-05-28, 21:50
  #31
Medlem
Har nu varit ren från metadonet i sex veckor. Tagit lättare opioider vid ett par tillfällen under den här tiden och flertalet andra droger samt använt cannabis ganska frekvent men la ner det för snart en vecka sen.

Jobbar nu igen och blir trött ganska snabbt, känner mig normal några timmar sen blir jag trött, ganska fysiskt jobb. Men gör drogtester med jämna mellanrum så alla får reda på om jag tar igen och det verkar ha satt nån mental spärr på mig vilket jag är glad över, men f*n vad sugen jag blir ibland.

Kan inte ens använda cannabis på grund av testerna, det hade faktiskt räckt gott och väl i nuläget. Men får väl röka nån enstaka gång på semestern istället och vara nöjd med det. Dricker lite öl just nu och kan faktiskt uppskatta det lite mer nu än under den värsta avtändningen. Jag har lärt mig min läxa och jag vill gärna varna er som läser detta, pröva aldrig nån opioid/opiat med lång halveringstid, jag blev beroende ruskigt snabbt.
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2018-05-28 kl. 21:53.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback