Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 12:25
  #1
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Om den nu heter så, jag vill ha en programvara till Windows 10 där jag kan programmera vilka tangenter jag vill till ett speciellt kortkommando.

Exempel.

§ = Ctrl+t

F1 = Dubbelt vänsterklick

¨ = Ctrl+C

< = AltGr+4


Jag har letat runt lite nu och testat några men dom är krångliga och man måste hålla på och kolla i tabeller och skriva en rad på 5-6 tecken för att få ett "script" och att man måste trycka på flera tangenter för att utföra ett kommando.

Så istället för § = Ctrl+t så och att man bara skriver det så får man skriva
::§:: = Ctrl+t en rad i taget i wordpad spara och jävlas efter varje kommando och dessutom så behöver man trycka in minst två tangenter för att utföra ett kommando och då faller ju hela vitsen.

Ett enkelt program där man säger att F1 ska göra det här och Tab ska göra det här.
Jag ska bestämma tangenten som utför kommandot som jag bestämt.
Det finns säkert någon haxxor där ute som vet precis vad jag vill ha vad det heter och vart jag kan hitta det.

Hoppas ni förstår vad jag menar skriver kanske lite rörigt då jag är inne på mitt tredje dygn av insomnia

Tack på förhand.
Citera
2018-04-21, 15:06
  #2
Medlem
AutoHotkey, kan vara ganska svårt att fixa scriptet men det kan du ju alltid fråga om hjälp med.
Citera
2018-04-21, 15:26
  #3
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Om den nu heter så, jag vill ha en programvara till Windows 10 där jag kan programmera vilka tangenter jag vill till ett speciellt kortkommando.

Exempel.

§ = Ctrl+t

F1 = Dubbelt vänsterklick

¨ = Ctrl+C

< = AltGr+4


Jag har letat runt lite nu och testat några men dom är krångliga och man måste hålla på och kolla i tabeller och skriva en rad på 5-6 tecken för att få ett "script" och att man måste trycka på flera tangenter för att utföra ett kommando.

Så istället för § = Ctrl+t så och att man bara skriver det så får man skriva
::§:: = Ctrl+t en rad i taget i wordpad spara och jävlas efter varje kommando och dessutom så behöver man trycka in minst två tangenter för att utföra ett kommando och då faller ju hela vitsen.

Ett enkelt program där man säger att F1 ska göra det här och Tab ska göra det här.
Jag ska bestämma tangenten som utför kommandot som jag bestämt.
Det finns säkert någon haxxor där ute som vet precis vad jag vill ha vad det heter och vart jag kan hitta det.

Hoppas ni förstår vad jag menar skriver kanske lite rörigt då jag är inne på mitt tredje dygn av insomnia

Tack på förhand.


http://atnsoft.com/keymanager/
AtnSoft Key Manager. Oslagbart program.
Jag har till och med fått vara med och utveckla/uppdatera programmet varpå det är väldigt "autistvänligt" nu för tiden och därmed innehåller alla de där små sakerna som man ofta behöver men aldrig får i andra programvaror.
Citera
2018-04-21, 18:49
  #4
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
http://atnsoft.com/keymanager/
AtnSoft Key Manager. Oslagbart program.
Jag har till och med fått vara med och utveckla/uppdatera programmet varpå det är väldigt "autistvänligt" nu för tiden och därmed innehåller alla de där små sakerna som man ofta behöver men aldrig får i andra programvaror.

Tack så mycket det ska bli spännande att testa, är lite för trött ikväll känner jag men återkommer när jag testat.

Var tvungen att testa, det var precis det här jag letade efter, nu har jag bara testat med ett kommando men det tog ju 5s att göra.
Sen fanns det en massa andra funktioner jag ska kolla på någon dag.

STORT TACK bra jobbat!

Edit: Skrivit in 10 kommandon nu oh fler lär det bli, suveränt!
__________________
Senast redigerad av Fistfullofmetal 2018-04-21 kl. 19:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback