Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 22:07
  #1
Medlem
Jag har planer på att investera i ett mixerbord med minst 16 kanaler. Inbyggda effekter samt ljudkort är ett krav. Det är elektronisk musik (läs mestadels techno) jag vill producera. I dagsläget så är musiken jag producerar mest baserad på mjukvara (läs Reason 5) och min målsättning är att investera i riktig hårdvara. I skrivande stund äger jag en tempest (trummaskin) samt en TB-03:a, och jag har planer på att investera i mer syntar samt externa effekter.

Jag har lekt lite med någon Allen & Heath mixer i skolan i sådär 20 minuter och jag gillade effekterna, dock hade jag bara en mikrofon och fick använda min dåliga röst som "instrument". Är dock osäker om den mixern är rätt då jag är osäker om den har inbyggd kompressor. Jag tror att kompressor kan vara ett krav i mitt fall vara en bra funktion då man kan framhäva bastrumman i musiken och få lite mer kraft och driv i musiken. Jag har även spanat in Mackie mixar men vet inte så mycket om dem men jag gillar deras slogan "Built Like a Tank" då jag vill ha en produkt som har bra kvalitet.

Jag behöver även investera i kablar och kontakter och sådan saker. Min budget ligger på max 10 000 kr med kablar och sådana saker.
__________________
Senast redigerad av gasmask88 2018-04-20 kl. 22:11.
Citera
2018-04-24, 18:01
  #2
Medlem
Jag har spanat in Yamahas mixer MGP24X. Vist den är lite över min budget men det kan det vara värt. Några som har några andra synpunkter angående vilken mixer jag ska införskaffa? Är det en superduperbra mixer? Eller ska jag tänka om och tänka rätt? Alla synpunkter tar jag tacksamt emot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback