Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 18:28
  #1
Medlem
Det här är en sida i stil med tinyurl. Skillnaden är att man tydligen ska få pengar när någon klickar på länken, och nu har vi sett en idiot som har med en sådan länk i varenda inlägg.

Borde vi förbjuda länkar till linkshrink?
Citera
2018-04-20, 18:43
  #2
Medlem
Är inte det redan 1.01?
Citera
2018-04-20, 20:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Är inte det redan 1.01?
Jag rapporterade det som det, och det verkar visserligen funka.
Citera
2018-04-20, 21:25
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Är inte det redan 1.01?

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag rapporterade det som det, och det verkar visserligen funka.

Japp, det faller under 1.01. Saxat från Flashbacks regler:

Citat:
1.01. Reklam och annonsering
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.

Nu har jag inte sett till något om just denna länk, kanske för att jag haft mycket att göra utanför Flashback under veckan, men då det är ungefär samma (eller ganska exakt samma) princip som vid referrallänkar så törs jag påstå att det är förbjudet.

Jättebra att du rapporterat det RulleRivare. Med flödet av inlägg kan det ibland vara svårt att snappa upp sådana här dumheter (d.v.s förstå att det inte är en vanlig länk till en ny bildhost) så det är en jättestor hjälp att vi får sådan här information.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback