Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 20:49
  #13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Kan man bli bitter enkom av att läsa exv DN?

Bitter utav att läsa DN blir nog vilken sund människa som helst, så pass mycket skit den tidningen spottar ur sig och som man tar del utav varje morgon, känns som att varje nyhet eller krönika skall handla om hur pass bra och tryggt Sverige är, feminismen är underbar och här för att stanna etc...

Jag blir bitter av att läsa den skiten, men fortsätter trots det bara för att se hur pass långt idiotin kan gå, och att deras kulturdel fortfarande är relativt skonad från politiskt tjafs med ämnen relaterade till genus och annan skit, plus att det finns några skarpa pennor kvar där i myllan av skräp.

Så det är lite att jag medvetet provocerar mig själv för jag vill fortfarande läsa nyheter och se vad vänsterblocket skriver om, men samtidigt inte läsa skit som Avpixlat, Nyheter Idag och det andra möget. Bara sunt att ta del av allas åsikter och inte leva ensam i en filterbubbla framför datorn, mitt bibliotek hemma innehåller allt ifrån marxism, nazism, libertarianism och så vidare, läser allt och inte enbart det som tilltalar mig politiskt.

Men visst, man blir bitter på gamla dar...
Citera
2018-04-20, 22:08
  #14
Medlem
MrBabyBoys avatar
De sa till mig att man blir bitter om man inte lever i sina känslor.
Citera
2018-04-21, 11:57
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Är ju ändå dumt att bli besegrad av lögner och hitta på om man kan försöka resonera kring situationen och åtminstone göra sitt eget bästa. För att bli lycklig.

Fast det handlar ju mer om verkligheter och att man fastnar i dessa och inte har så mycket andra val än att anpassa sig. Det är ju ofta detta som bittra människor tvingas till, dvs gå till jobbet man inte trivs med, ha en familjesituation som man inte trivs med osv. Dessutom vet man att alternativen inte är så himla bra heller. Ofta är ju bittra människor också äldre då man är fast i situationer utan förmåga till förändring.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback