Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-21, 23:04
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag tror inte att de gör det. Jag tror heller inte att personen jag citerade gör den kopplingen. Han hävde bara ur sig.
Kan för lite om ekerilars kunskaper för att ha en åsikt, men hur som helst:

Politikerna som faktiskt gör kopplingen, jag undrar vad de tänker...är det helt enkelt frågan om att prestigen står i vägen för att rädda sverige, eller finns det andra orsaker som väger än tyngre?

Sjuklövern tar ju små små babysteps mot en mindre ovettig politik, men det är ju på tok för lite och för sent och sverige hinner ju utan tvekan gå förlorat innan politiken blivit effektiv och handlingskraftig nog (inte ens i närheten av nära). De gör en del för att inte tappa alltför många väljare till t ex SD, men alla ser att det långt ifrån räcker. De gräver sin egen och sveriges grav.

Är dagens politiker livrädda för att omvärlden ska se dem som rasister om de tar tag i saker och ting? Gör de en rask helomvändning så tror de att alla, inklusive omvärlden, ska se att de s.a.s. erkänner sitt misstag?

Att de alltså har gjort ett gigantiskt misstag och nu är brallan dyblöt av allt piss. Så nu står de skamsna och måste börja skura brallan, eftersom de nu ser att om sverige fortsätter att pissa mer i brallan för att hålla det hela varmt och skönt, så blir det en ohållbar uppskurarsituation later on. Är det något sådant vi ser? Att de torkar bort synliga pölar så att allt på ytan ser bra ut, men gör inget åt själva brallan (hoppas de på att den ska självtorka....haha...inte med dagens politik iaf) för då är det som att de erkänner att de kraftigt felat, och då står de själva med brallorna nere..

Och frustrationen bara fortsätter, när det gäller att dagens politiker vägrar att på allvar lyssna på folks åsikter. De bara fortsätter med propagandan - ända in i kaklet. Folks vrede kommer, frågan är bara när och hur, och hur mycket. (ja, eller så flyttar alla som vantrivs, ut på landet eller från detta landet).
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-21 kl. 23:20.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback