Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 15:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
då vart ni för olika i era personligheter.

du fick för mkt uppmärksamhet av andra kjoltyg.
tjejen hade massor av killkompisar som du kände dig hotad av och trodde att hon kanske vänstrade bakom ryggen på dig?

om du inte lyckas reparera förhållandet kan du bara försöka att glömma henne och istället gå på nya jaktmarker.
det finns andra fruntimmer som kan fylla din tid

lycka till

Ja, vi var nog det. Det sjuka är att jag inte trodde att han var otrogen, men det var för mycket för mitt ego att hon "gav" sig till killar. Stört. Slarvade bort en bra tjej.
Citera
2018-04-20, 15:45
  #14
Medlem
Mooons avatar
Som ett poem, en dikt. Den enda kvinnan en man kan älska är sin mor. Men problemet är att hon också är en kvinna och kvinnor är alltid slampor och horor. Så är är uppenbart ett problem: Vem ska en riktig man älska? Sin katt? Sin pitbull lilla PutHate? Sin bil? Stora frågor!


Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Män och kvinnors kärlek är olika. Mäns kärlek är närmast ovillkorlig, de älskar kvinnan för vem hon är. Kvinnors kärlek till män hävdar sig bara i vad han är och vad han kan göra för henne.

Big deal att hon drog, hon älskade dig aldrig riktigt ändå. Hon är inkapabel till det då hon är kvinna. När du inser detta så inser du att du inte gått miste om mycket. Du projicerade din kärlek på henne, en kärlek som hon inte kommer att någonsin kunna ge tillbaka. Men du bara utgår ifrån att hon känner likadant som du gör.

Du kommer att hitta någon annan kvinna att kunna projicera din kärlek på, du kommer att känna precis likadant som du gjorde med henne och du kommer glömma ditt ex. Det finns inga speciella kvinnor, de är fundamentalt precis likadana. En drog, men det finns miljoner andra därute.
Citera
2018-04-20, 15:46
  #15
Medlem
Du är iallafall medveten om ditt problem, det är första steget, andra steget är att göra dig av med problemet. Du måste övertyga dig själv om och fullständigt acceptera att svartsjuka är 100% destruktivt.
Citera
2018-04-20, 15:49
  #16
Medlem
ibland blir det win some och man får jackpot andra gånger lose some!
då blir det bara å bita i det sura äpplet å surt svälja skiten .

man lär sig förhoppningsvis av detta?!
det är svårt att lära en gammal hund sitta men det går om man ger sig fan påt.

det tråkiga för dig blir när du ser henne hand i hand med den nye snubben.
då kommer svallvågorna fram hos dig, kan bli svårt för dig att tygla ditt humör.
därför kan du försöka jaga efter nytt kjoltyg för att snabbt som möjligt glömma den förra tjejen
Citera
2018-04-20, 16:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
det tråkiga för dig blir när du ser henne hand i hand med den nye snubben.
då kommer svallvågorna fram hos dig, kan bli svårt för dig att tygla ditt humör.
därför kan du försöka jaga efter nytt kjoltyg för att snabbt som möjligt glömma den förra tjejen

Försöka duger ju alltid...
Citera
2018-04-20, 18:40
  #18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag är inte sämre än honom. Visst, jag betedde mig inte alltid bra men du har rätt att jag fick lära mig läxan den hårda vägen. Jag skulle gjort annorlunda nu. Jag träffar en kurator men KBT kanske vore något.



Jag vet nu vad jag gjorde för fel. Kan se allting utifrån så tydligt. Det började med att vi var helt olika, hon var van vid att ha 100 killkompisar och skriva och ses ofta med dem. Jag tyckte det var konstigt. Hon hade liksom 50-åriga gubbar från Australien som hon skrev med ofta. Det startade väl allt. Sen eskalerade det med fler och fler förbud, från bådas sida. Hon gillade inte uppmärksamheten jag fick från tjejer. Det gjorde jag. Kanske därför hon är med en ful och tjock kille nu...

Men du har rätt. Det är inte hälsosamt.



Hon dumpade mig via SMS för att hon inte klarade av att se mig, för hon visste att hon inte skulle kunna göra slut med mig om hon såg mig. Hennes egna ord, alltså. Jag vet vad jag gjorde för fel i förhållandet och vet inte om jag behöver jobba på det, för jag känner verkligen att jag lärt mig. Däremot behöver jag hjälp med att komma över den här stöten mot mitt ego.

Jag tycker du ska låta ditt ego ta den här smällen. Egot är oftast en idiot och behöver läxas upp ordentligt. Det här kan vara ett tillfälle att distansera dig från det, inse att det inte är vad du är i grunden. Ditt ego tycker synd om sig själv, välj om du vill vara i den känslan eller inte. Du kan vältra dig i den eller se den på distans. Välj själv. Du är inte ditt ego.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback