Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 13:45
  #1
Medlem
Jag var tillsammans med min flickvän i nästan två år. Det var ett ganska så destruktivt förhållande på så sätt att det var mycket svartsjuka inblandat. Från båda håll. Jag var dock värre, jag var anklagande och elak till och från. Till slut en dag gjorde hon slut via SMS med mig. Någon månad senare gick hon till en kille vi båda känner. Ingen nära vän eller så, men någon vi båda känner gemensamt. Jag blev helt galen, jag var förstås kär i henne men det jobbigaste var att hon gick till honom för mitt ego. Jag kände en skam. Som att jag var en förlorare. Jag skämdes för att jag visste att andra skulle tro att jag blev dumpad för honom. Jag skrev långa SMS om hur extremt ful, tjock, äcklig och vidrig han är och hur extremt kass smak hon har. Jag kunde inte ta att jag blev "dumpad" för honom, även om jag VET att det tog slut för att jag var en dålig pojkvän och inte hade något att göra med honom. Mitt ego håller på ta död på mig. Jag är så sinnessjukt jävla arg att jag skulle kunna mörda. Jag kan inte acceptera att hon gillar honom mer än vad hon gillar mig, och jag går på om hur extremt ful han är, dålig klädstil, osv osv. Jag känner ett extremt hat och förakt mot båda. Jag skriver långa brev om hur kass hon och han är. Och visst, jag är kär i henne, men det är definitivt mitt ego om att jag "förlorat" om är det jobbiga. Jag kan helt enkelt inte hantera att någon sviker mig så. Hur ska jag hantera allt det här? För som det är nu förstör jag mig själv och jag själv är min värsta fiende. Jag åker till hennes lägenhet och plingar på endast för att säga hur mycket bättre jag är än dem, slösar timme efter timme...
Citera
2018-04-20, 13:59
  #2
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag var tillsammans med min flickvän i nästan två år. Det var ett ganska så destruktivt förhållande på så sätt att det var mycket svartsjuka inblandat. Från båda håll. Jag var dock värre, jag var anklagande och elak till och från. Till slut en dag gjorde hon slut via SMS med mig.


Någon månad senare gick hon till en kille vi båda känner. Ingen nära vän eller så, men någon vi båda känner gemensamt. Jag blev helt galen, jag var förstås kär i henne men det jobbigaste var att hon gick till honom för mitt ego. Jag kände en skam. Som att jag var en förlorare.


Jag skämdes för att jag visste att andra skulle tro att jag blev dumpad för honom. Jag skrev långa SMS om hur extremt ful, tjock, äcklig och vidrig han är och hur extremt kass smak hon har. Jag kunde inte ta att jag blev "dumpad" för honom, även om jag VET att det tog slut för att jag var en dålig pojkvän och inte hade något att göra med honom. Mitt ego håller på ta död på mig.

Jag är så sinnessjukt jävla arg att jag skulle kunna mörda. Jag kan inte acceptera att hon gillar honom mer än vad hon gillar mig, och jag går på om hur extremt ful han är, dålig klädstil, osv osv. Jag känner ett extremt hat och förakt mot båda. Jag skriver långa brev om hur kass hon och han är. Och visst, jag är kär i henne, men det är definitivt mitt ego om att jag "förlorat" om är det jobbiga.

Jag kan helt enkelt inte hantera att någon sviker mig så. Hur ska jag hantera allt det här? För som det är nu förstör jag mig själv och jag själv är min värsta fiende. Jag åker till hennes lägenhet och plingar på endast för att säga hur mycket bättre jag är än dem, slösar timme efter timme...

Sådär ja.

Kötta motion och styrketräning det kommer inte bara få dig i fysiskt bra form utan även psykiskt, dessutom blir du attraktivare på köttmarknaden.

Ut och kötta bara kötta och kötta tills du känner dig bättre, lycka till!
Citera
2018-04-20, 14:00
  #3
Medlem
hejpodejhejs avatar
Män och kvinnors kärlek är olika. Mäns kärlek är närmast ovillkorlig, de älskar kvinnan för vem hon är. Kvinnors kärlek till män hävdar sig bara i vad han är och vad han kan göra för henne.

Big deal att hon drog, hon älskade dig aldrig riktigt ändå. Hon är inkapabel till det då hon är kvinna. När du inser detta så inser du att du inte gått miste om mycket. Du projicerade din kärlek på henne, en kärlek som hon inte kommer att någonsin kunna ge tillbaka. Men du bara utgår ifrån att hon känner likadant som du gör.

Du kommer att hitta någon annan kvinna att kunna projicera din kärlek på, du kommer att känna precis likadant som du gjorde med henne och du kommer glömma ditt ex. Det finns inga speciella kvinnor, de är fundamentalt precis likadana. En drog, men det finns miljoner andra därute.
Citera
2018-04-20, 14:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Sådär ja.

Kötta motion och styrketräning det kommer inte bara få dig i fysiskt bra form utan även psykiskt, dessutom blir du attraktivare på köttmarknaden.

Ut och kötta bara kötta och kötta tills du känner dig bättre, lycka till!

Jo jag tränar en del, både gym och fotboll. Har även legat runt. Mitt självförtroende är inte direkt lågt på så sätt. Men det är sveket som känns, och jag har en enorm ilska i mig.

Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Män och kvinnors kärlek är olika. Mäns kärlek är närmast ovillkorlig, de älskar kvinnan för vem hon är. Kvinnors kärlek till män hävdar sig bara i vad han är och vad han kan göra för henne.

Big deal att hon drog, hon älskade dig aldrig riktigt ändå. Hon är inkapabel till det då hon är kvinna. När du inser detta så inser du att du inte gått miste om mycket. Du projicerade din kärlek på henne, en kärlek som hon inte kommer att någonsin kunna ge tillbaka. Men du bara utgår ifrån att hon känner likadant som du gör.

Du kommer att hitta någon annan kvinna att kunna projicera din kärlek på, du kommer att känna precis likadant som du gjorde med henne och du kommer glömma ditt ex. Det finns inga speciella kvinnor, de är fundamentalt precis likadana. En drog, men det finns miljoner andra därute.

Inte viktigt, men hon älskade mig. Jag drev henne till det här. Nu är hon med en snäll men ful kille. Tack för stöttningen, jag hoppas det!
Citera
2018-04-20, 14:18
  #5
Medlem
Det tog ju slut för att du är sämre än honom. Du har betett dig som skit och du har på den hårda vägen fått lära dig en läxa som är helt rätt. Gå vidare och lär dig från det. Finns inget att vinna på svartsjuka. Förhållandet blir dåligt precis som du skriver.

Hör aldrig mer av dig till henne och gå vidare och lär dig din läxa. Skaffa lite självkänsla istället. Kör lite KBT du behöver det. Du är inte i balans.
Citera
2018-04-20, 14:18
  #6
Medlem
du förstår väl att i ett förhållande måste man kompromissa med varandra.
det funkar inte om bara du vill att allt skall vara på ditt sätt, då kommer inte tjejen att trivas i förhållandet.
ni skulle ha möts på halva vägen.

hur började ert destruktiva förhållande?
var det du som satte igång osämjan med tjejen elelr var det hon?

för att inse att man har problem måste man vara ärlig mot sig själv och erkänna att man har problem sedan kan man gå vidare och söka hjälp för att lösa problemet.
kanske din bästa vän kan komma med råd vad du skulle göra för att få tillbaka tjejen.
att kommunicera är viktigt i ett förhållande.

går du hela tiden och är svartsjuk då blir du galen tillslut och och kanske hugger tjejen med kniv för att du fått för dig något?
kan inte vara hälsosamt att var nojjig hela tiden.
Citera
2018-04-20, 14:32
  #7
Medlem
RingInteSnutens avatar
Kan bara säga grattis till ditt ex.
Hon dumpade dig via sms för hon visste hur du skulle reagera, nu är hom med en najs kille som förhoppningsvis tar hand om henne bättre en dig.

Du borde jobba på dig själv innan du hittar en ny tjej, vi vil ju inte att du ska sabba för nästa ont anande tjej som kanske tycker om dig.
Citera
2018-04-20, 14:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Det tog ju slut för att du är sämre än honom. Du har betett dig som skit och du har på den hårda vägen fått lära dig en läxa som är helt rätt. Gå vidare och lär dig från det. Finns inget att vinna på svartsjuka. Förhållandet blir dåligt precis som du skriver.

Hör aldrig mer av dig till henne och gå vidare och lär dig din läxa. Skaffa lite självkänsla istället. Kör lite KBT du behöver det. Du är inte i balans.

Jag är inte sämre än honom. Visst, jag betedde mig inte alltid bra men du har rätt att jag fick lära mig läxan den hårda vägen. Jag skulle gjort annorlunda nu. Jag träffar en kurator men KBT kanske vore något.

Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
du förstår väl att i ett förhållande måste man kompromissa med varandra.
det funkar inte om bara du vill att allt skall vara på ditt sätt, då kommer inte tjejen att trivas i förhållandet.
ni skulle ha möts på halva vägen.

hur började ert destruktiva förhållande?
var det du som satte igång osämjan med tjejen elelr var det hon?

för att inse att man har problem måste man vara ärlig mot sig själv och erkänna att man har problem sedan kan man gå vidare och söka hjälp för att lösa problemet.
kanske din bästa vän kan komma med råd vad du skulle göra för att få tillbaka tjejen.
att kommunicera är viktigt i ett förhållande.

går du hela tiden och är svartsjuk då blir du galen tillslut och och kanske hugger tjejen med kniv för att du fått för dig något?
kan inte vara hälsosamt att var nojjig hela tiden.

Jag vet nu vad jag gjorde för fel. Kan se allting utifrån så tydligt. Det började med att vi var helt olika, hon var van vid att ha 100 killkompisar och skriva och ses ofta med dem. Jag tyckte det var konstigt. Hon hade liksom 50-åriga gubbar från Australien som hon skrev med ofta. Det startade väl allt. Sen eskalerade det med fler och fler förbud, från bådas sida. Hon gillade inte uppmärksamheten jag fick från tjejer. Det gjorde jag. Kanske därför hon är med en ful och tjock kille nu...

Men du har rätt. Det är inte hälsosamt.

Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan bara säga grattis till ditt ex.
Hon dumpade dig via sms för hon visste hur du skulle reagera, nu är hom med en najs kille som förhoppningsvis tar hand om henne bättre en dig.

Du borde jobba på dig själv innan du hittar en ny tjej, vi vil ju inte att du ska sabba för nästa ont anande tjej som kanske tycker om dig.

Hon dumpade mig via SMS för att hon inte klarade av att se mig, för hon visste att hon inte skulle kunna göra slut med mig om hon såg mig. Hennes egna ord, alltså. Jag vet vad jag gjorde för fel i förhållandet och vet inte om jag behöver jobba på det, för jag känner verkligen att jag lärt mig. Däremot behöver jag hjälp med att komma över den här stöten mot mitt ego.
Citera
2018-04-20, 15:09
  #9
Medlem
tillit är A och O i ett förhållande.

ställde du någonsin frågan till tjejen ifall hon varit otrogen mot dig?
ställde hon samma fråga till dig?
kunde varit starten till ert förfall!

det är lätt att säga till andra vad man borde ha gjort, men du kanske skulle ha haft gränser på hur du skulle ha uttryckt dig mot tjejen och inte varit så aggressiv om du nu var det, det vet jag inte?

kanske tjejen skulle varit snällare mot dig, jag vet inte?

du kan ju lära dig av detta och sedan gå vidare tills nästa gång du träffar en annan tjej.
var mjukare mot tjejen så att hon märker att du är en gosig nallebjörn istället för svartsjuk galning.
tjejer gillar när man är mjuk och ömsint.
var generös av dig, köp en blomma till tjejen.
många killar är dumsnåla av sig för att dom inte vet hur dom skall uppföra sig!

håll upp dörren till tjejen, kom med komplimanger, köp choklad, bjud på restarung.
snåla killar ger inget av sig själva ingen gillar detta beteende.

lycka till
__________________
Senast redigerad av pinguinen 2018-04-20 kl. 15:11.
Citera
2018-04-20, 15:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
tillit är A och O i ett förhållande.

ställde du någonsin frågan till tjejen ifall hon varit otrogen mot dig?
ställde hon samma fråga till dig?
kunde varit starten till ert förfall!

det är lätt att säga till andra vad man borde ha gjort, men du kanske skulle ha haft gränser på hur du skulle ha uttryckt dig mot tjejen och inte varit så aggressiv om du nu var det, det vet jag inte?

kanske tjejen skulle varit snällare mot dig, jag vet inte?

du kan ju lära dig av detta och sedan gå vidare tills nästa gång du träffar en annan tjej.
var mjukare mot tjejen så att hon märker att du är en gosig nallebjörn istället för svartsjuk galning.
tjejer gillar när man är mjuk och ömsint.
var generös av dig, köp en blomma till tjejen.
många killar är dumsnåla av sig för att dom inte vet hur dom skall uppföra sig!

håll upp dörren till tjejen, kom med komplimanger, köp choklad, bjud på restarung.
snåla killar ger inget av sig själva ingen gillar detta beteende.

lycka till

Tack! Jag kunde vara väldigt kärleksfull, köpa blommor och så. Var absolut inte snål och gav henne allt hon ville. Men sedan var jag samtidigt svartsjuk, och dömande. Jag fick nog aldrig henne att känna sig respekterad och älskad med bara rörelser och miner, om du förstår. Men nu är det försent.
Citera
2018-04-20, 15:34
  #11
Medlem
Been there done that. Vill påstå att det blir bättre me tiden. Är alltid värst dom första veckorna, oavsett orsak till uppbrottet, lr vem hon träffat efteråt.

Träffade en så härlig tjej en gång. Va nästan lyrisk. Men efter några månader så dalade det, och det blev tvärstopp tillslut utan att jag riktigt förstod varför.. tog några veckor innan man var människa på riktigt igen. Sen ca ett halvår efter det så får jag reda på att hon är tillsammans med en bekant som hon inte kände innan jag fanns med i bilden.. då kom allt tillbaka å man började grubbla allt åter igen. Den bekanta har nu blockat mej på fejsbok å jag har hört via andra att han tyck jag är en jävla idiot osv.. jag antar det svider lite att jag har varit å rört om i fruntimmret hans innan helt enkelt😂 kanske tänker på mej varjegång det vankas ligga😎😂

Nu är det hela glömt å jag bryr mej int i det nå mer. Men det tar somsagt lite tid.. bra om du har ngt annat att fokusera på ist på dagarna så känns det lite lättare.
Citera
2018-04-20, 15:38
  #12
Medlem
då vart ni för olika i era personligheter.

du fick för mkt uppmärksamhet av andra kjoltyg.
tjejen hade massor av killkompisar som du kände dig hotad av och trodde att hon kanske vänstrade bakom ryggen på dig?

om du inte lyckas reparera förhållandet kan du bara försöka att glömma henne och istället gå på nya jaktmarker.
det finns andra fruntimmer som kan fylla din tid

lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback