Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 20:38
  #13
Moderator
yz44s avatar
Kolla så att det inte är Windows update som håller på att ladda ner något. Passa på att öppna aktivitetshanteraren när datorn är seg och se vad det är som använder mest resurser. Att rengöra fläktarna och datorn är alltid en god ide då det snabbt samlas damm.
Citera
2018-04-20, 22:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Kolla så att det inte är Windows update som håller på att ladda ner något. Passa på att öppna aktivitetshanteraren när datorn är seg och se vad det är som använder mest resurser. Att rengöra fläktarna och datorn är alltid en god ide då det snabbt samlas damm.

det visar inga konstigheter med windows update samt drivrutiner när jag kollar prestanda och hälsa på datorn ändå fryser datorn slumpmässigt.

jag avaktivera Spotify då den krävde hög resurs.
allt annat som är onödigt har jag avaktiverat utom virusskyddet som går igång per automatik.
virusskyddet kräver hög resurs i aktivitetshanteraren.
Citera
2018-04-21, 08:59
  #15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
det visar inga konstigheter med windows update samt drivrutiner när jag kollar prestanda och hälsa på datorn ändå fryser datorn slumpmässigt.

jag avaktivera Spotify då den krävde hög resurs.
allt annat som är onödigt har jag avaktiverat utom virusskyddet som går igång per automatik.
virusskyddet kräver hög resurs i aktivitetshanteraren.

Är antivirusprogrammet McAfee? Avinstallera och byt till t.ex Avast isåfall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback