Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 12:32
  #1
Avstängd
SuneSnuss avatar
Nya Mellenium-filmen är nu färdiginspelad efter att ha spelats in i Berlin och Stockholm. Går upp på biograferna i oktober! Filmen baserad på David Lagercrantz bok och kommer ha helt nya skådespelare och ses väl lite som en reboot. Jag tycker det är intressant att man fortfarande satsar på Millenium-filmerna, inte ens en av Hollywoods hetaste regissörer David Fincher och manusförfattaren Steven Zaillian lyckades enligt mig göra bra film av Män som Hatar Kvinnor och den lyckades inte särskilt väl med att dra in pengar.

Men kanske kommer detta att lyckas, eller blir det en flopp igen. Fimen regisseras av Fede Alvarez (Evil Dead, Dont Breathe) I rollerna har vi bland annat Claire Foy som Lisbeth Salander, Sverrir Gudnason som Mikael Blomkvist, Cameron Britton som Plague, Synnøve Macody Lund som Erika, Sykvia Hoeks som Lisbeths tvillingsyster Camilla och Claes Bang som filmens skurk.
__________________
Senast redigerad av SuneSnus 2018-04-20 kl. 12:51.
Citera
2018-04-20, 12:43
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Nya Mellenium-filmen är nu färdiginspelad efter att ha spelats in i Berlin och Stockholm. Går upp på biograferna i oktober! Filmen baserad på David Lagercrantz bok och kommer ha helt nya skådespelare och ses väl lite som en reboot. Jag tycker det är intressant att man fortfarande satsar på Millenium-filmerna, inte ens en av Hollywoods hetaste regissörer David Fincher och manusförfattaren Steven Zaillian lyckades enligt mig göra bra film av Män som Hatar Kvinnor och den lyckades inte särskilt väl med att dra in pengar.

Men kanske kommer detta att lyckas, eller blir det en flopp igen. Fimen regisseras av Fede Alvarez (Evil Dead, Dont Breathe) I rollerna har vi bland annat Claire Foy som Lisbeth Salander, Sverrir Gudnason som Mikael Blomkvist, Cameron Britton som Pleauge, Synnøve Macody Lund som Erika, Sykvia Hoeks som Lisbeths tvillingsyster Camilla och Claes Bang som filmens skurk.

Bara det att Cameron Britton är med, gör att man måste se den.
Citera
2018-05-22, 11:25
  #3
Medlem
filmklubbenpodcasts avatar
Fede Alvarez är ju briljant och höjde mina förhoppningar rejält när jag hörde att han var på tåget! Casten känns också intressant och helt rätt efter en ganska onödig remake med A-list namn och högbudget som jag inte tycker tillförde något speciellt gentemot den svenska versionen.
Citera
2018-06-03, 22:11
  #4
Medlem
Har en känsla av att denna kommer totalfloppa
Citera
2018-06-07, 11:40
  #5
Avstängd
SuneSnuss avatar
Trailern kommer idag. Den får avgöra om detta är något att se fram emot.
Citera
2018-06-08, 10:24
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Ptja. Boken var ju i alla fall betydligt sämre än originaltrilogin. Ganska underhållande för all del och spännande också men verkligen inte lika välskrivna. Filmerna tycker jag bara fungerade så där. Böckerna berättar ju ofta för oss att "this is edgy as fuck" och så köper man det, medans jag inte nödvändigtvis köpte någon av dom som spelade Salander som just "edgy as fuck". Jag vet inte.
Citera
2018-10-23, 21:53
  #7
Avstängd
Nån som ska se denna? Premiär om 3 dagar, inga reviews dock.
Citera
2018-11-01, 05:11
  #8
Medlem
d00rkeys avatar
Urvattnad som bara den! Salander är nu "bara" en ny (dock kvinnlig) actionhjälte med smärre superkrafter bland många andra, medan hon ska vara en freak med punkig utstyrsel (och sociala ideal) som lider av social ångest och tenderar till att nästan skära kulorna av mörkermän.

Och vad hände med samspelet mellan makalösa Salander och murveln Blomkvist?
Det är ju det samspelet som är så bra i både böcker och tidigare filmer. Men nu verkar Blomkvist bara vara en flyktig bekant och inte för han heller någon handling framåt precis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback