Citat:
Ursprungligen postat av
Koppartrans2000
Idag låg det där i lådan, det bruna kuvertet från åklagarmyndigheten.. Sån jävla skön känsla, allt läggs ner då vi lämnat olika versioner och ingen annan bevisning finns att tillgå. Varit några nervösa veckor, men nu är det förhoppnngsvis över. Bortsett från diverse rykten som lär cirkulera ett bra tag.. hon kan väl iof överklaga beslutet, men betvivlar det lär hända.
Hoppas ngn som hamnar i liknande situation hittar åt den här tråden och därmed kan lugna nerverna och ev få lite tips!
Jag tror att 90% av läsarna i tråden var ganska säkra på att fallet skulle läggas ner. Tjejen verkade inte riktigt frisk från första början och polisen ser sånt direkt. Det var helt klart ingenting genomtänkt från hennes sida eftersom det troligtvis fanns ett ofattbart antal bevis som styrker din version att ingen våldtäkt har ägt rum. Tycker du borde ha gjort en motanmälan, den hade garanterat gått igenom och hon hade förlorat massa cash + ansiktet.
Att bli fälld för lögn om våldtäkt borde vara precis lika socialt stigmatiserande som att bli fälld för våldtäkt.
För övrig blev jag också anmäld för våldtäkt en gång (har skapat en tråd om det), vi var båda fulla och möttes på krogen. Dagen after kom polisen och plockade in mig, hon "mindes ingenting" och tydligen var hon gift och hade barn. Jag befann mig i ett annat land och var enormt stressad och hade skitmycket ångest under hela tiden som utredningen pågick, förlorade nästan jobbet för jag skolkade, sov på golvet, och åt 2 gånger i veckan.
Bra att det har löst sig. Helt sjukt att det ska vara så livsfarligt att ha sex idag... Killar borde fan göra uppror mot tjejerna så de fattar...