Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 20:40
  #157
Medlem
hängballens avatar
Hoppas dessa flaggor vajjar på varje stång snart.
Citera
2018-04-22, 21:19
  #158
Medlem
oshin.cantwells avatar
Nästa år fyller karlsloken 130 år. https://www.youtube.com/watch?v=Gu5u_QrsWO0
Citera
2018-04-23, 15:51
  #159
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Nästa år fyller karlsloken 130 år. https://www.youtube.com/watch?v=Gu5u_QrsWO0

Karlsloken? Det är nästan ett lika stort understatement som när Maud Olofsson sa att ”Hitler gjorde en del tokiga saker”.

Jag har svårt att förstå vad de vill uppnå med att hissa en flagga som mer än något annat förknippas med politisk ondska.
Citera
2018-04-23, 17:59
  #160
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat
Karlsloken? Det är nästan ett lika stort understatement som när Maud Olofsson sa att ”Hitler gjorde en del tokiga saker”.

Jag har svårt att förstå vad de vill uppnå med att hissa en flagga som mer än något annat förknippas med politisk ondska.

Många som dessa håller inte med om det.
Andra tycker att EU-flaggan, Israels flagga, Stjärnbaneret, Sovjets och Kinas kommunistflaggor, Union Jack som symbolen för hänsynslös imperialism, franska skräckväldestrikoloren och Sydafrikas flagga står för betydligt mer systematiserad ondska.
__________________
Senast redigerad av tokidoki 2018-04-23 kl. 18:02.
Citera
2018-04-24, 20:48
  #161
Medlem
Lagerthas avatar
Vilket är mest stötande, en nazistflagga eller en Svensk flagga.

Rasister och nazister är vi allihopa, allihopa allihopa...
Citera
2018-04-24, 22:07
  #162
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat
Karlsloken? Det är nästan ett lika stort understatement som när Maud Olofsson sa att ”Hitler gjorde en del tokiga saker”.

Jag har svårt att förstå vad de vill uppnå med att hissa en flagga som mer än något annat förknippas med politisk ondska.
Det är väl förfaan tokigare att vilja ha alla folkslag samlade i ett land än att ha en homogen befolkning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback