Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 03:41
  #1
Medlem
Blaskos avatar
Hej.
Har varit ren från denna djävulsdrog i 9 månader nu (tog dock 1 för nackvärk vid nyår). Körde CT direkt efter 2 års missbruk. Har funkat relativt bra men när måendet svajar är det just oxy-suget som kryper tillbaka.

Hur håller ni er borta från att falla tillbaka i gamla banor? Det kan gå veckor utan att jag ens tänker på det men sen kan det gå veckor då jag tänker på det dagligen, rotar runt i lägenheten efter gamla kartor etc. Tips så man kan hålla sig ren? Aktivera sig på annat vis? Tacksam för svar!

// Blasko
Citera
2018-04-20, 12:28
  #2
Medlem
bankdirektorns avatar
Alla handlar väl i slutändan att hålla emot. För mig hjälper det att mina närmaste gör allt för att jag ska sluta. Just tanken på att svika dem gör att jag håller mig borta så gott det går.
Citera
2018-04-20, 13:33
  #3
Medlem
slumvillages avatar
Jag har varit helt drogfri i 6 månader nu. Jag använde heroin IV i 4 år innan jag bestämde mig för att sluta.
Något som gör att jag håller mig i skinnet är vetskapen om vad som kommer att hända om jag börjar knarka igen. Motion, fysisk träning och skapa musik brukar kunna få mina tankar på andra banor när det är som värst. Kämpa på du löser det här!
Citera
2018-04-20, 16:27
  #4
Medlem
Buttersss avatar
Varit ren i 11 månader tack vare intensiv konditionsträning varannan dag, bra kost (mycket kött, fett, ägg & mjölk) samt Cannabis. Är jag stenad så vill jag inte fördärva kroppen, det blir genast direkt obehagligt att tänka på hur diverse droger fördärvar hjärnan och system när man är hög på cannabis. Även drömmar om återfall håller mig borta från återfall. Mycket musik och datorspel för att aktivera hjärnan och hålla sig sysselsatt fungerar utmärkt.
Citera
2018-04-21, 09:28
  #5
Medlem
Pyrokemis avatar
Ett tips kan vara att ta en bastu när suget känns outhärdligt, brukar fungera kanon för mig!

Grymt jobbat, CT efter 2års missbruk är inte fy skam!
Citera
2018-04-21, 09:30
  #6
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Varit ren i 11 månader tack vare intensiv konditionsträning varannan dag, bra kost (mycket kött, fett, ägg & mjölk) samt Cannabis. Är jag stenad så vill jag inte fördärva kroppen, det blir genast direkt obehagligt att tänka på hur diverse droger fördärvar hjärnan och system när man är hög på cannabis. Även drömmar om återfall håller mig borta från återfall. Mycket musik och datorspel för att aktivera hjärnan och hålla sig sysselsatt fungerar utmärkt.

Haha som att du inte fördärvar hjärnan med cannabis! Efter mer än 15 års dagligt bruk så var det en fantastisk känsla att komma tillbaka till verkligheten.

Angående Oxy. Den största motivationen är väl att jag inser konsekvenserna av ett återfall, jag skulle nog inte överleva det. Det är så jävla fint att kunna välja att avstå, har inte haft det valet på många år men idag är jag fri. Jag går ju på NA-möten regelbundet och det ger mig det jag behöver. Sitter i detta nu jämte ett medicinskåp fullt med godsaker här på jobbet men har inte en tanke på att ta något, handskas med läkemedel dagligen i mitt arbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback