Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-23, 08:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockj
Kan inte annat än att rekommendera det. Läste min kandidat i sydney, bor nu här sen 2010.

Sök omgående och du kommer inte bli besviken.

Vad pluggade du? Så det var värt pengarna?
Citera
2018-04-23, 13:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellie
Vad pluggade du? Så det var värt pengarna?
Bachelor of business. Csn täckte allt. Det är också världens mest fördelaktiga lån. Med lönen jag nu tjänar har jag en avbetalningsplan på ca 10 år.
Citera
2018-04-23, 14:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockj
Bachelor of business. Csn täckte allt. Det är också världens mest fördelaktiga lån. Med lönen jag nu tjänar har jag en avbetalningsplan på ca 10 år.

Men oj så skoj. Hade du tur då tro eller är det många som har användning av den utbildningen? Var det på ett college eller universitet du pluggade föressten?
Citera
2018-04-23, 19:58
  #16
Medlem
Visst, Australien - Sydney i synnerhet - är fantastiskt. Men som svensk så bör du läsa din utbildning i Sverige. Sen kan du tänka på att flytta. Helt onödigt att läsa en utbildning i Australien av 3 anledningar:

1) Dyrt som fan, du ligger back från dag 1
2) Utbildningskvaliteten är likvärdig eller bättre
3) Marginell skillnad i hur arbetsgivarna betraktar dig*

*Givet att du läst till ett yrke där det råder brist, eller där du räknas som högkvalificerad. För sistnämnda handlar det mycket om ingenjör, IT, naturvetenskap. Läkare funkar också men då måste du certifieras enligt australiensisk standard och det går inte billigt eller snabbt.
Citera
2018-05-03, 04:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellie
Men oj så skoj. Hade du tur då tro eller är det många som har användning av den utbildningen? Var det på ett college eller universitet du pluggade föressten?
Som vanligt handlar jobb mycket om framförhållning och utbildning spelar viss roll. Är det business du vill plugga ger det dig en stabil grund och sen bygger du vidare på den.

Jag pluggade på universitetet givetvis. College och annan likvärdig utbildning kan du strunta i.

Svensk utbildning är förövrigt ett skämt och ger dig inga credentials utomlands. Största fördelen med uni här är att allt sker på engelska vilket ger dig en väldigt gångbar utbildning i resten av världen med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback