Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 00:15
  #1
Medlem
Hej,

Jag är ute efter en hudvårds produkt som reparerar huden, den ska främst ge näring och bygga upp huden så att den blir tjockare, fylligare, starkare, mer elastisk och återfuktad...

Eftersom kortisonkrämer har skadat min hud, ätit upp en bit, tunnat ut den, gjort den skör osv...

Jag har läst att vitamin a, c, e, beta carotene och retin a ska vara bra...

Den bästa produkten som verkar vara något är denna... https://skincity.se/sv/clinical-super3-booster

Någon som kan komma med någon som knäcker den?

Var noga med att hitta någon som innehåller näring som tex vitamin a, c, e, beta carotene och retin a...

Om någon av er vart med om likande och användt någon hudvårds produkt som funkade, dela järna med er om er historia!

Tack!
Citera
2018-04-20, 03:29
  #2
Medlem
okok1s avatar
A-Derma Epitheliale A.H
Citera
2018-04-20, 04:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
A-Derma Epitheliale A.H
Den verkar inte lika näringsfull som den jag länka?

I www.skincity.se finns det en del bra men de är så många att jag inte vet vad jag ska välja!
__________________
Senast redigerad av VintageGermany 2018-04-20 kl. 04:11.
Citera
2018-04-20, 11:45
  #4
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VintageGermany
Den verkar inte lika näringsfull som den jag länka?

I www.skincity.se finns det en del bra men de är så många att jag inte vet vad jag ska välja!

Den fungerar i alla fall.
Citera
2018-04-21, 02:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Den fungerar i alla fall.
Vad har du för erfarenhet av den? beskriv järna i detalj!
Citera
2018-04-21, 02:46
  #6
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VintageGermany
Vad har du för erfarenhet av den? beskriv järna i detalj!

Det var många år sedan. Huden var väldigt känslig och den blev bättre i princip direkt.
Citera
2018-04-21, 03:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var många år sedan. Huden var väldigt känslig och den blev bättre i princip direkt.
blev den tjockare?
Citera
2018-04-21, 04:11
  #8
Medlem
Om du letar efter "vitaminer" eller medel som funkar så brukar det vara retinolprodukter i olika styrkor. börja med låg procenthalt och jobbar dig uppåt. detta brukar dermatologerna själva syssla med mest för att det har använts så länge.

Personligen försöker jag ta slut på en flaska med vitamin B3 (niacinamide +zink) just nu som jag tycker har hjälpt. Men det finns inga genomgående studier på det och jag är min egna försökskanin.
Det jag använder är produkter från företaget the ordinary som börjat sälja nu i åhlens. Nämner detta för att det är billiga grejer de säljer som är parfymfritt och bullshitfritt.

Vill du ha en mer återfuktad hud så ska du kolla in den koreanska beauty trenden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback