Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 00:12
  #1
Medlem
Den senaste månaden har jag märkt av ett märkligt ljud som förekommer varje natt någon gång mellan 00-03. Det dunkar 5-6 gånger i snabb följd, det vibrerar till och med i väggarna. Har inte lyckats lokalisera källan då det går över ganska så snabbt. Men idag lyckades jag springa fram till ytterdörren och lyssna och det lät nästan som nån dåre smällde sin ytterdörr flera gånger. Okunnig som jag är, kan det vara något fel på byggnaden eller är det någon dåre som orsakar ljudet? Bor i ett tvåvåningshus med 8 lägenheter.

Har tänkt att fråga någon granne men svensk som jag är försöker jag lösa det själv.
Osäker om det är rätt forum.

Tack på förhand!
Citera
2018-04-20, 00:55
  #2
Medlem
vadsadusadus avatar
Bor du i min trappuppgång?
Vi har en idiot som oftast runt 3-tiden går ut och bankar på en annans stackars hyresgästs lägenhets dörr. Ibland vrålar han "bara" i sitt vardagsrum och nån gång har han borrat.
Citera
2018-04-20, 05:27
  #3
Medlem
Tidningsbudet som smäller i portdörren?
Någon som går till jobbet eller kommer hem samma tidpunkt?

Du halvsover och vaknar över att fjärrkontrollen rasar i golvet o springer då automatiskt fram till din ytterdörr för o lyssna?
Citera
2018-04-26, 23:27
  #4
Medlem
Lyckades hitta källan till oljudet. Min granne på 75+ med hörapparat smäller i ytterdörren (dement?). Hade gått fram till dörren om jag inte varit halvnaken, får ta ett snack med gubben imorgon!
Citera
2018-05-01, 22:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banantomten
Lyckades hitta källan till oljudet. Min granne på 75+ med hörapparat smäller i ytterdörren (dement?). Hade gått fram till dörren om jag inte varit halvnaken, får ta ett snack med gubben imorgon!
Hur gick snacket?
Gör gubben detta varje natt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback