Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 10:05
  #13
Medlem
Kan tillägga att denna händelse inte är helt ovanlig. Min mor har ett trygghetslarm och det är mer regel än undantag att någon inte kommer vid första larmningen. Vid ett tillfälle larmade hon över 10 gånger genom en hel natt utan att någon svarade på larmet över huvudtaget, inte förrens ordinarie personal kom på morgonen fick hon hjälp. Nu bor visserligen hon i sitt eget hem, och det gör väl ifs händelsen i artikeln ännu mer beklaglig då den trots allt ägde rum på ett äldreboende.
__________________
Senast redigerad av heep80 2018-04-20 kl. 10:23.
Citera
2018-04-20, 17:32
  #14
Medlem
banancools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvision
I 5 timmar när man har ansvaret över larmtelefonen? Föga troligt.. Finns ingenting som kan försvara den här händelsen.
Det jag tror att många glömmer här är att alla anställda på äldreboendet har larmtelefoner på sig. Jag jobbar själv på äldreboende och det är inte bara en larmtelefon som någon har särskilt ansvar för. Alla har en på sig och därför är det ännu mer skandal.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback