Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 19:01
  #1
Medlem
SD är rätt stora bland utrikes födda. Redan 2014 hade 10,3 procent av utländska kvinnor störst sympati för SD. Motsvarande siffra bland utländska män var 15,4 procent.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-utrikes-fodda

Integrerade invandrare är en stor potentiell väljargrupp för SD, utan tvekan.

Tänk bara på invandrare från de tidigare kommunistiska länderna, som tydligt kan se åt vilket håll Sverige utvecklas. Och särskilt då invandrare från Balkan, som dessutom har upplevt ett inbördeskrig som direkt konsekvens av mångkulturen. Tror knappast att de vill att Sverige ska gå samma dystra öde till mötes. Nej, dessa skulle nog lätt kunna gå över till SD. Det samma gäller iranierna och sydamerikanerna som kom på 80-talet. Plus otaliga andra grupper som jag inte har nämnt.

Sammantaget rör det sig om hur många potentiella väljare som helst! Så, hur når man dessa grupper mest effektivt? Vilka riktade insatser kan man tänka sig?
__________________
Senast redigerad av lifeinplastic 2018-04-19 kl. 19:08.
Citera
2018-04-19, 19:11
  #2
Medlem
Tror SD snarare bör jobba hårdare för att locka flera svenska väljare istället. De invandrare väljare de har fått är mer än vad de hade kunnat hoppats på.
Citera
2018-04-19, 19:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Tror SD snarare bör jobba hårdare för att locka flera svenska väljare istället. De invandrare väljare de har fått är mer än vad de hade kunnat hoppats på.

Det ena utesluter inte det andra - självklart ska de kampanja på många fronter.
Citera
2018-04-19, 19:17
  #4
Medlem
ImAFlirts avatar
Frågan är om de behöver göra något annorlunda överhuvudtaget.
Citera
2018-04-19, 19:22
  #5
Medlem
SvenBergmans avatar
SD kan sitta still i båten. Regeringen la ju idag fram det där av lagrådet dissade förslaget, som gör att 9.000 ensamkommande utan asylskäl kommer få stanna om bara lilla gulliga Annie trycker på ja-knappen.
Citera
2018-04-19, 19:38
  #6
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Tänk bara på invandrare från de tidigare kommunistiska länderna, som tydligt kan se åt vilket håll Sverige utvecklas. Och särskilt då invandrare från Balkan, som dessutom har upplevt ett inbördeskrig som direkt konsekvens av mångkulturen. Tror knappast att de vill att Sverige ska gå samma dystra öde till mötes. Nej, dessa skulle nog lätt kunna gå över till SD. Det samma gäller iranierna och sydamerikanerna som kom på 80-talet. Plus otaliga andra grupper som jag inte har nämnt.

Sammantaget rör det sig om hur många potentiella väljare som helst! Så, hur når man dessa grupper mest effektivt? Vilka riktade insatser kan man tänka sig?

När det gäller polacker, juggar, balter och östeuropéer behöver SD inte göra något alls, man är redan idag kraftigt överrepresenterat i dessa grupper, i jämförelse med svenskar.

Bland västeuropéer som danskar, tyskar o.s.v. ligger nog stödet ungefär lika med "orginalsvenskar".

Bland utomeuropéer som kineser, japaner och liknande har jag svårt bedöma SD:s slagkraft?
Citera
2018-04-19, 19:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Bland utomeuropéer som kineser, japaner och liknande har jag svårt bedöma SD:s slagkraft?

Har träffat folk även i denna gruppen som säger sig rösta SD - de blir ilsket röda i ansiktet när de pratar om det svenska tillståndet.

Att det går (relativt) bra bland invandrare vet vi; men jag tycker ärligt talat inte ens att 15 procent är ’tillräckligt bra’. Ni ser ju hur landet håller på att förfalla liksom. Kaos.

Anledningen till att jag tror på invandrare som väljargrupp är att många säkert fortfarande inte riktigt vet vad SD står för, plus att många röstar av bara vana. Media bedriver ju dessutom en kampanj som går ut på att SD hatar alla invandrare; Denna föreställningen måste brytas och man måste nå ut bättre. Får de bara veta - klart och tydligt - vad SD står för så kommer det tilltala dem.
Citera
2018-04-19, 19:58
  #8
Medlem
SDs "öppen svenskhet" kan nog locka många invandrare. Alla kan bli svenskar bara dom beter sig på rätt sätt.
Citera
2018-04-19, 20:08
  #9
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Har träffat folk även i denna gruppen som säger sig rösta SD - de blir ilsket röda i ansiktet när de pratar om det svenska tillståndet.

Att det går (relativt) bra bland invandrare vet vi; men jag tycker ärligt talat inte ens att 15 procent är ’tillräckligt bra’. Ni ser ju hur landet håller på att förfalla liksom. Kaos.

Anledningen till att jag tror på invandrare som väljargrupp är att många säkert fortfarande inte riktigt vet vad SD står för, plus att många röstar av bara vana. Media bedriver ju dessutom en kampanj som går ut på att SD hatar alla invandrare; Denna föreställningen måste brytas och man måste nå ut bättre. Får de bara veta - klart och tydligt - vad SD står för så kommer det tilltala dem.

Känner flera polacker i Sverige som blir våldsamt upprörda av att bli jämförda med negrer, araber och hazarer.
Politiken man för i östra EU-länderna med att mota bort blattarna, är närmast jämförbar med NMR:s idéer!
Givetvis är därför östeuropéer kraftigt påverkade av politiken som förs(des) på "hemmaplan"!
Citera
2018-04-19, 22:08
  #10
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic

Sammantaget rör det sig om hur många potentiella väljare som helst! Så, hur når man dessa grupper mest effektivt? Vilka riktade insatser kan man tänka sig?

SD är redan ett av de partier med störst andel utrikesfödda väljare och medlemmar.
Jag tror att 20% av medlemmarna är utlänningar.
Citera
2018-04-19, 22:46
  #11
Medlem
8711s avatar
Man ska fortsätta som man gör från Sverigedemokraternas sida, att bedriva sin egen politik. Det behövs ingen särskild vinkel mot dessa. Tvärtom. Dessa invandrare är oftast vettiga sådana som är precis lika arga som mig över den stora massinvandringen, den stora medföljande självklara direkt importerade masskriminaliteten. Där vålds och sexbrotten ökar enormt, där våldtäkterna ökade med 10% bara förra året. Att invandrarungdomar ofta är så rasistiska mot svenskar och alla andra saker som vi andra Sverigedemokrater också upprörs över.

Dom flesta invandrare som är Sverigedemokrater kommer från övriga norden och övriga Europa med särskild tydlighet från Polen, Ungern och liknande länder. Andra är sådana som kan se saker ur flera perspektiv och även om dom själva är invandrare från exempelvis mellanöstern eller afrika så inser dom att den här politiken är fel och drabbar vanligt folk väldigt hårt. Att vi vet konsekvenserna i helhet av denna stora invandring och dess hemska följder och att man självklart inte kan eller ska fortsätta med detta. Denna grupp finns och jag möter den ofta själv. Men det är invandrare som har tagit till sig information, som ser saker ur flera perspektiv och har förmågan att se bortom den egna gruppens intresse som så många andra inte är kapabla till.

Alla dessa dras till Sverigedemokraterna av precis samma anledning som etniska svenskar gör, att man tycker nuvarande politik är fel, med massinvandring och enorma kostnader för denna och enorma konsekvenser av denna främst med en masskriminalitet som man vet om idag, det är inte ens en fråga om det är så utan vi vet svaret idag sedan länge, att massinvandringen medför en mycket stor kriminalitet, direkt importerar stora antal våldtäkter och gruppvåldtäkter som annars aldrig hade skett i vårt land och en lång rad av kriminalitet som vi alla och framförallt offren hade sluppit utan dessa invandrares närvaro i vårt land som för med sig denna enorma överrepresentation vid exempelvis våldtäkter och gruppvåldtäkter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback