Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 18:44
  #1
Avstängd
svartzippas avatar
Jag har en dov känsla i huvudet. I ögonen också. I kroppen. Jag känner ingen större skillnad på närvaro när jag blundar och stänger ögonen och när jag har dem öppna. Det är som om jag går runt i en dröm. Det känns som att jag skulle behöva en dos amfetamin och el-stötar för att vakna till liv och få känseln och synen tillbaka.

Jag varken ser eller känner någon större skillnad på att titta på en digital bild av en strand och att faktiskt hänga på en strand själv. Det är lika avskärmat.

Jag känner mig avskärmad! Så har jag känt länge.

Vad lider jag av?
Citera
2018-04-19, 18:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartzippa
Jag har en dov känsla i huvudet. I ögonen också. I kroppen. Jag känner ingen större skillnad på närvaro när jag blundar och stänger ögonen och när jag har dem öppna. Det är som om jag går runt i en dröm. Det känns som att jag skulle behöva en dos amfetamin och el-stötar för att vakna till liv och få känseln och synen tillbaka.

Jag varken ser eller känner någon större skillnad på att titta på en digital bild av en strand och att faktiskt hänga på en strand själv. Det är lika avskärmat.

Jag känner mig avskärmad! Så har jag känt länge.

Vad lider jag av?

Gå till doktorn så får du troligt ett vettigt svar efter en undersökning.
Citera
2018-04-19, 19:01
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Depression? Borrelia? Depersonalisation? Mirtazapin?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation

(FB) Känner mig avskärmad från verkligheten, mirtazapine.

(FB) Avskärmad från omvärlden.
Citera
2018-04-19, 19:18
  #4
Moderator
fredrik686s avatar
Psykologi: allmänt --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback