Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-19, 19:57
  #13
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte777
Har varit arbetslös i 5år har ekonomikandidat, 33 år och trött på livet! Men oavsett så vill jag ha jobb, så vad ska jag göra?

Alternativ 1: ta livet
Alternativ 2: ta skitjobb
Alternativ 3: läsa magister
Alternativ 4. Läsa ny utbildning

Jag känner inte dig och vet inget om din bakgrund, men om du varit arbetslös i 5 år så är det något som är allvarligt fel. Jag misstänker att du inte varit villig att ta jobb som du anser dig vara överkvalificerad för; du vill bara jobba inom det område du utbildat dig i.

I min hemstad har till och med de som under skoltiden var haschrökande drönare jobb. Visserligen inga glassiga jobb men icke desto mindre jobb. De jobbar som truckförare på lager, på industrier eller som fastighetsskötare.
Citera
2018-04-19, 20:41
  #14
Medlem
Så här jag resonerat under åren, varför ska jag ta skit jobb jag är ju utbildad! Men efter alla dessa år känns det jobbigt och kommit fram till att för att komma någonstans bör jag ta ett skitjobb
Citera
2018-04-19, 20:43
  #15
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte777
Har varit arbetslös i 5år har ekonomikandidat, 33 år och trött på livet! Men oavsett så vill jag ha jobb, så vad ska jag göra?

Alternativ 1: ta livet
Alternativ 2: ta skitjobb
Alternativ 3: läsa magister
Alternativ 4. Läsa ny utbildning

2

Finns ju "bra" skitjobb. Var därför beredd på att det inte blir lätt att få "skitjobb" heller, framförallt inte om du har haft problem med psyket. Jag skulle i din situation försöka ta hjälp av en handläggare på arbetsförmedlingen för att se efter om din nästkommande arbetsgivare kan få din lön subventionerad.

Får du ett "skitjobb" på heltid kommer du nog känna att du "lever" igen.
Citera
2018-04-19, 21:03
  #16
Medlem
sasos avatar
starta eget
Citera
2018-04-19, 23:10
  #17
Medlem
Börja jobba eller plugga vidare medan du hittar på eller jobbar med idéer/projekt som kan potentiellt generera stora summor i framtiden och få allas löner att blekna
Citera
2018-04-20, 13:44
  #18
Medlem
Varför inte ta något "skitjobb" och sedan klättra upp?



Mvh
Nya platsbanken
Citera
2018-04-20, 17:25
  #19
Medlem
KonungHonungs avatar
Det är såklart inte ditt eget fel att du från tidig ålder programmerats till att bli en foglig lönearbetare, för att sedan lurats att belåna dig för att plugga något värdelöst vuxendagisprogram som det erbjuds alldeles för många platser på.

Lyckligtvis så håller skitjobben ändå på att automatiseras, så ta du det lilla lugna och gör inget förhastat. Du har rätt till bidrag och arbetslöshetsersättning bara genom att existera, även om våra korrupta politiker gör allt för att jävlas med medborgare i din situation.

Ett tips är att sätta dig på stan, ta en latte och titta på alla stressade, arbetande människor som flyger omkring som yra höns. Om de skulle råka stoppa händerna i fickan så påpekar du detta för dem. Chefen skulle ju kunna tycka att de saknar engagemang!

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
2

Finns ju "bra" skitjobb. Var därför beredd på att det inte blir lätt att få "skitjobb" heller, framförallt inte om du har haft problem med psyket. Jag skulle i din situation försöka ta hjälp av en handläggare på arbetsförmedlingen för att se efter om din nästkommande arbetsgivare kan få din lön subventionerad.

Får du ett "skitjobb" på heltid kommer du nog känna att du "lever" igen.
Snygg trollning!
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2018-04-20 kl. 17:35.
Citera
2018-04-20, 20:32
  #20
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Snygg trollning!

Jag skämtar inte. Jag har ett skitjobb själv och nej, jag skriver inte ut vilket det är. Men inte fan mår jag dåligt. Jag mår bra!
Citera
2018-04-20, 20:56
  #21
Medlem
NickLidstroms avatar
Har en på jobbet som tidigare varit chef på samma jobb och är nu "vanlig anställd" ibland måste man bara gilla läget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback