Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-19, 19:57
  #13
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte777
Har varit arbetslös i 5år har ekonomikandidat, 33 år och trött på livet! Men oavsett så vill jag ha jobb, så vad ska jag göra?

Alternativ 1: ta livet
Alternativ 2: ta skitjobb
Alternativ 3: läsa magister
Alternativ 4. Läsa ny utbildning

Jag känner inte dig och vet inget om din bakgrund, men om du varit arbetslös i 5 år så är det något som är allvarligt fel. Jag misstänker att du inte varit villig att ta jobb som du anser dig vara överkvalificerad för; du vill bara jobba inom det område du utbildat dig i.

I min hemstad har till och med de som under skoltiden var haschrökande drönare jobb. Visserligen inga glassiga jobb men icke desto mindre jobb. De jobbar som truckförare på lager, på industrier eller som fastighetsskötare.
Citera
2018-04-19, 20:41
  #14
Medlem
Så här jag resonerat under åren, varför ska jag ta skit jobb jag är ju utbildad! Men efter alla dessa år känns det jobbigt och kommit fram till att för att komma någonstans bör jag ta ett skitjobb
Citera
2018-04-19, 20:43
  #15
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte777
Har varit arbetslös i 5år har ekonomikandidat, 33 år och trött på livet! Men oavsett så vill jag ha jobb, så vad ska jag göra?

Alternativ 1: ta livet
Alternativ 2: ta skitjobb
Alternativ 3: läsa magister
Alternativ 4. Läsa ny utbildning

2

Finns ju "bra" skitjobb. Var därför beredd på att det inte blir lätt att få "skitjobb" heller, framförallt inte om du har haft problem med psyket. Jag skulle i din situation försöka ta hjälp av en handläggare på arbetsförmedlingen för att se efter om din nästkommande arbetsgivare kan få din lön subventionerad.

Får du ett "skitjobb" på heltid kommer du nog känna att du "lever" igen.
Citera
2018-04-19, 21:03
  #16
Medlem
sasos avatar
starta eget
Citera
2018-04-19, 23:10
  #17
Medlem