Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 16:24
  #1
Medlem
Tja
Som jag i ett tidigare inlägg skrivit att min servo låter när jag svänger åt båda hållen, jag visade den för en verkstad och de böt olja för den var väldigt mörk och de trodde att det vart problemt mn konstaterade i och med bytet att servopumpen gett up. De går att köra med den mn den är lite trög styrd och darrar och knarrar när man vänder. Kan jag fortfarande köra vanligt med den fastän pumpen är sönder eller är det nått annat som kan gå sönder?
Citera
2018-04-19, 16:28
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorta460
Tja
Som jag i ett tidigare inlägg skrivit att min servo låter när jag svänger åt båda hållen, jag visade den för en verkstad och de böt olja för den var väldigt mörk och de trodde att det vart problemt mn konstaterade i och med bytet att servopumpen gett up. De går att köra med den mn den är lite trög styrd och darrar och knarrar när man vänder. Kan jag fortfarande köra vanligt med den fastän pumpen är sönder eller är det nått annat som kan gå sönder?

Ja, det går att köra, men det blir jäkligt trögt. Har du inte starka armar kan det till och med vara trafikfarligt då du kanske inte hinner/klarar att väja om behov skulle uppstå. Byt pump så snart som möjligt!
Citera
2018-04-19, 16:30
  #3
Avstängd
Ja det går men det blir rätt bra tungt när du kör från stillastående och i låga hastigheter.
Trögare en än gammal bil som var utan servo från första början.
Citera
2018-04-19, 17:01
  #4
Medlem
Tack för svaren skall boka ny tid så snabbt som möjligt😊👌🏼
Citera
2018-04-19, 20:24
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ISnarkWheniKnark
Ja det går men det blir rätt bra tungt när du kör från stillastående och i låga hastigheter.
Trögare en än gammal bil som var utan servo från första början.

-Ja, därav det gamla uttrycket "knappt styrfart".. Minns bilar utan servostyrning, var oerhört vanligt innan 1990-talet. Det "enda positiva" var att man fick starka armar utan att gå på gym..
En servostyrd bil utan fungerande styrservo är ännu trögare att styra än en bil som är konstruerad för att fungera utan servo. Har med "rattens utväxling" bland annat att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback