Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 01:13
  #13
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
En psykopat, true story, han kunde fylla rum med sin blotta närvaro.

Jag har varit med om något liknande. Jag kan inte fastställa huruvida denna person faktiskt var en psykopat, eller diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning eller dylikt, men han gjorde sig väldigt populär hos i princip vem som helst.

Problemet var bara att han inte var lika trevlig när man lärt känna honom. Han hade även grova psykiska problemet som han på något vänster lyckades dölja, samt ett grovt drogmissbruk, vilket antagligen föranledde personens silvertunga.
Citera
2018-04-20, 03:03
  #14
Medlem
Judinnas avatar
Nu när jag har läst två inlägg om psykopater så kan jag komma på en person som faktiskt hade en psykolog som påstod att han tillhörde den gruppen, att han skulle kunna diagnoseras inom psykopati (eller hur man nu säger).


Har fortfarande kontakt med honom, ibland liksom.
Före detta pojkvän i gymnasiet. Vi var unga och impulsiva på den tiden. Han var för smart, skolmässigt också, för alla andra omogna tonåringar i klassen - vi gick teknisk linje... Han hoppade av och bytte linje/skola efter ett tag. Jag med iofs.

Han kom alltid överens med folk dock. Alla andra i klassen verkade avundsjuka dock.
Jag är ju tjej så jag kom inte heller överens med någon. Vi hade en gemensam kompis - en bög.
Så vi 3 var ett gäng liksom, dock blev bögen tredje hjul.
Vi var tillsammans 1 månad och ett halvår efter så kom vi överens om att vi mest var friends with benefits .. fast i ett förhållande. Dvs misstag.
Jag gjorde slut med min dåvarande och blev tillsammans med honom, haha herregud.
Vi var 16 år då!


Han har alltid varit social, smart och manipulerande med allt och alla. Tror hans IQ ligger på 135.
Jag vette fan varför han har kontakt med mig ibland faktiskt, har frågat ett par gånger och fått samma svar och jag minns inte så bra så...
Han har beskrivit sig själv som totalt empatilös MEN han umgås och är snäll för sitt eget bästa. Han är social för att annars blir han uttråkad osv.


Jag såg upp till honom mycket förut.
Fan vad långt det blev.
Citera
2018-04-20, 03:13
  #15
Medlem
NovaOculuss avatar
Han var egentligen en loser, tillförde inte mycket på lektioner eller i arbeten. Men prata kunde han, trollförde kvinnor och män med både tekniska detaljer för detaljister och med festligheter för partymänniskorna. Gentleman och clown på samma gång.

Han var även en vacker människa, en nästan feminin touch som var väldigt intressant för alla.

Ifall han var en god brandtalare vet jag ej, men i smågrupper och face two face var han väldigt begåvad.
Citera
2018-04-20, 09:08
  #16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Hart hört historier om snubbar på college som blir vän med alla, får alla brudar och kan snacka till sig fina betyg. Riktigt wow faktor och man vill vara runt den.

En sån person som står ut och man känner att man bara dras till den. Kanske 1 på 10 000 personer. Vi snackar president-karisma.
Vem är den mest karismatiska personen ni nånsin mött?

De mest karismatiska personerna är ju kändisar, skickliga säljare, föredragshållare och väckelsepredikanter/sektledare. I de flesta fallen har de byggt karisman utifrån kursmaterial vilket gör att det inte känns särskilt attraktivt. Jag föredrar folk som är sig själva.
Citera
2018-04-20, 11:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Jag har varit med om något liknande. Jag kan inte fastställa huruvida denna person faktiskt var en psykopat, eller diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning eller dylikt, men han gjorde sig väldigt populär hos i princip vem som helst.

Problemet var bara att han inte var lika trevlig när man lärt känna honom. Han hade även grova psykiska problemet som han på något vänster lyckades dölja, samt ett grovt drogmissbruk, vilket antagligen föranledde personens silvertunga.
Såna personer har en förmåga likt en magnet dra till sig människor, han hade också talets gåva, kunde prata i timmar utan att bryta ögonkontakten, skrämmande och fascinerande på en och samma gång.
Citera
2018-04-20, 12:01
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Utveckla gärna, på etg positivt eller negativt sätt? Psykopater brukar ju ofta sprida en negativ energi omkring sig och det tycker jag inte är särskilt karismatiskt.
Överlag positivt skulle jag säga, för oss som stod honom närmast åtminstone, men ja visst finns det människor som hade en annan bild av personen, dom har ju en förmåga att kliva över människor, då blir man både älskad och hatad.
Citera
2018-04-20, 20:08
  #19
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Jag har en polare som har haft det djävligt lätt med snygga brudar. Det är därför den mest karismatiska person jag mött men han har bara varit karismatisk just mot brudarna på krogen. För övrigt har jag aldrig träffat på någon karismatisk typ såsom Barack Obama eller vad denna karismatiske skulle ha påmint om.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-04-20 kl. 20:12.
Citera
2018-04-20, 22:31
  #20
Medlem
Tom Platz eller Arnold Schwarzenegger, det är något när man pratar med dessa personer som gör att man känner sig som den enda personen i hela världen. De riktar sin fulla uppmärksamhet mot en och det är näst intill omöjligt att inte uppfatta varenda ord som kommer ur deras mun. Efter en konversation med ovanstående så känner man sig även väldigt upprymd och jag tror inte det har med att de är kända personer å göra då Tom inte är i närheten till lika berömd som Arnold är. Googla någon intervju med Tom Platz så kommer ni förstå vad jag menar, han är en extremt intensiv person.

Jag har dessutom en vän som är otroligt karismatisk. Vilken situation han än befinner sig i så har han ett otroligt självförtroende och lyckas alltid få med sig andra människor. Ett exempel var när vi åkte skridskor, han hade aldrig åkt skridskor förr och var rent ut sagt värdelös men det tog inte lång tid innan varenda människa på rinken hade skapat ett följe tåg med min vän i täten. Han har även en förmåga att kunna vända en negativ situation till något positivt. Exempel på detta kan vara när vi äter på någon restaurang och han är missnöjd med maten, detta skapar givetvis dålig stämning när han påpekar det för personalen men det slutar alltid i skratt och de överöser ofta honom med nya rätter utan att vi behöver betala för det.
Citera
2018-04-21, 04:09
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Hart hört historier om snubbar på college som blir vän med alla, får alla brudar och kan snacka till sig fina betyg. Riktigt wow faktor och man vill vara runt den.

En sån person som står ut och man känner att man bara dras till den. Kanske 1 på 10 000 personer. Vi snackar president-karisma.
Vem är den mest karismatiska personen ni nånsin mött?
En man som bryde sig om alla och tog sig tid,inlyssnande.
Alexander Bard..
Citera
2018-04-21, 05:40
  #22
Medlem
Ruger89s avatar
Markoolio
Citera
2018-04-21, 21:41
  #23
Medlem
En kille som jag var tillsammans med ,mörkt halvlångt hår ,blå ögon ,senig och muskulös .Helt crazy var han ju och när han blev less efter något år drog han ju föstås .
Citera
2018-04-21, 23:40
  #24
Medlem
En äldre (än mig) fransyska som i sin ungdom ”jobbat” som smugglerska och senare som sällskapsdam åt tokrika sydeuropeer.
Hon hade sociala skills som kunde trollbinda vem som helst, vacker som en dag var hon också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback