Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 15:04
  #1
Medlem
Är det någon här som kan polska? Google translate gör mig förvirrad.

En ung svensk man ska ha ramlat ut från en balkong i staden Olsztynie. Inga skador verkar ha funnits på kroppen (?). I lägenheten på fjärde våningen pågick en fest där ytterligare fem personer fanns. De verkar ha blivit anhållna (?). Verkar vara studenter från läkarlinjen vid stadens medicinska högskola. Vad var det för fest? Vilka var där? Vad hände????

Fanns en TT-notis i måndags som inte sa någonting.

Kan någon som kan polska googla lite..... jag är intresserad av all information om detta.

http://olsztyn.wm.pl/507309,Piec-sob...#axzz5D7WsUqhB

https://wiadomosci.wp.pl/w-olsztynie...1428736259713a
Citera
2018-04-19, 15:09
  #2
Medlem
Ptolemaioss avatar
Polska studenter har rätt hög alkoholkonsumption, det är dock inte Rosé vin eller Kopparbergs Cider, utan i svenska mått, dricksglas med ren Vodka. Min första tanke är att vår landsman inte är van vid lika hög alkoholkonsumption, skulle spexa och föll. Läkarstudenter känns inte direkt som klientelet som kastar ned folk från balkonger.
Citera
2018-04-19, 15:10
  #3
Medlem
Grankulas avatar
Venne om det bara är en gammal skröna. Men min morsa sa alltid att jag aldrig skulle leka allan ballan framför vännerna och hoppa ned i poolen från balkongen. Så kan det varit ett sånt fall ? Att han skulle spela häftig med lite alkohol i kroppen, och så missade han poolen och dog av fallet ?
Citera
2018-04-19, 15:18
  #4
Medlem
Trodde läkarstudenter hade mer innanför pannbenet än oss vanliga lågutbildade tjommar .
Men jag hade visst fel..
Citera
2018-04-19, 15:50
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Trodde läkarstudenter hade mer innanför pannbenet än oss vanliga lågutbildade tjommar .
Men jag hade visst fel..

Han hade troligtvis mer innanför pannbenet än oss yrkesutbildade, men kåtheten och behovet att imponera på honor+ alkohol tog överhanden. Tragiskt.
Citera
2018-04-20, 10:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Han hade troligtvis mer innanför pannbenet än oss yrkesutbildade, men kåtheten och behovet att imponera på honor+ alkohol tog överhanden. Tragiskt.

Jasså. Konstigt uttalande från ett troll!!! Inte en kvinna i sikte, inte heller någon alkohol. Så har du inget att tillföra kryp tillbaks till din trollgrotta!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback