Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-21, 17:26
  #13
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
När man tror sig ha utrotat de nationella känslorna då kommer det att braka loss som i forna Jugoslavien. Det blir krig helt enkelt. Orsakad av fredsprojektet EU. Juggarna hade mycket gemensamt och ändå blev det inbördeskrig och sammanbrott.


Tror också det, helt klar är EU en koloss i gungning. Ju mer dom gör påtryckningar på Polen, Tjeckien och Ungern så kommer folket i dessa länder bli ännu mera negativa mot medlemskapet i EU och det kommer att sluta med att dom länderna lämnar EU och EU skakar riktigt ordentligt i sina grundvalar.
Citera
2018-04-22, 06:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Instämmer. Nationalism i högerextrem tappning har riskerar alltid att leda till krig och storkrig. Det är inte precis så att vi får en stabilare värld med extremnationalism.

Patetiskt att denna avart av nationalism dykt upp igen. Speciellt i ljuset av vilka stora förbättringar som inträffat globalt sett sedan 70-talet,eller tidigare.

Du har helt rätt. Problemet är, Ola, att när man försöker förgöra den goda och sunda nationalismen, då gör man det onda och extrema nationalismen oundviklig. Har ni extremliberaler/kommunister inte lärt er någonting?
Citera
2018-04-22, 21:21
  #15
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kan tillägga den kulinariska svenska läckerheten "smörgåstårta" har exporterats i stor omfattning till hela den civiliserade världen!
Det är ju helt löjligt när blattekramare börjar snacka om att svenskar äter pizza och andra importerade maträtter!

Jo den sortens argument är ju ett säkert tecken på att man antingen är ny i debatten eller inte riktigt tänkt till - eller så är man bara allmänt ohederlig vänsterpajas som helt enkelt bara ställt in sig på att invandringen är bra.. Sen har jag inte förstått vad en italiensk maträtt som pizza har med import av afghaner och somalier att göra
Citera
2018-04-22, 22:36
  #16
Medlem
Callebiltes avatar
EU kanske började som ett fredsprojekt men kommer sluta som krigsprojekt.

Vi svenskar är så korkade och naiva och söndermjäkade efter en lång fredsperiod så oss räknar jag inte med. Säger någon att vi ska böja oss framåt och ta emot så gör vi det med glädje.

Vissa andra länder som Polen och andra öststatsländer har fortfarande kvar minnen vad det innebär att vara ockuperad av främmande makt. För dem spelar det ingen roll om den makten heter ryssland eller EU. De har nyligen fått självbestämmande som de kämpat för och kommer inte ge upp detta frivilligt.

Ju mer EU pushar desto mindre stöd kommer EU få i de länderna. Skall EU envisas med sin linje tror jag det kommer smälla förr än senare.
Citera
2018-04-23, 16:40
  #17
Medlem
M Nordströms avatar
Mer från Macron:


https://samnytt.se/emmanuel-macron-e...tan-motstycke/
Citera
2018-04-23, 16:48
  #18
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Mer från Macron:


https://samnytt.se/emmanuel-macron-e...tan-motstycke/

Det är bra jävla otäckt, lägg då till äckelmedias ständiga hetsande mot vita också på det så har vi ett jävla helvete framöver
Citera
2018-04-23, 17:08
  #19
Avstängd
Haverisms avatar
Det som framförallt börjar bli tydligt är att det kommer att börja mördas människor. Båda sidor håller på att nå ett läge där man känner allvarlig fara för sitt eget liv och det rättfärdigar i mångas ögon att man tar sin motståndares liv för "hellre han än" jag, eller hur?

Lägg därtill en planerad vansinnig afrikansk invasion... Det kommer att börja mördas människor från båda läger och vi är inte långt från när de första morden börjar ske. Kanske inte i Sverige till att börja med, men i Europa.
Citera
2018-04-23, 19:20
  #20
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Det är bra jävla otäckt, lägg då till äckelmedias ständiga hetsande mot vita också på det så har vi ett jävla helvete framöver
Läs Kalergiplanen så förstår du varför detta sker. Politikerna är mutade utav judarna...
Citera
2018-04-23, 22:11
  #21
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Läs Kalergiplanen så förstår du varför detta sker. Politikerna är mutade utav judarna...

Jo jag vet mycket väl om den och jag vet varför allt detta skit sker och vilka som ligger bakom.. Jag skrev mest så för att andra kanske inte tänker på dom här grejerna, att landet kommer fyllas med främlingar och att media kommer hetsa invandrarna emot oss
Citera
2018-04-24, 16:46
  #22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Vilka positiva förändringar har den extrema massimporten av MENA-folk lett till menar du? Och säg fan inte kebab och Zlatan.

Jag menar globalt sett.

Läs Hans Rosling m.fl bok factfullness
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback