Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 10:42
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Med tanke på att det är nakna/kränkande bilder som postats och att det numer inte är tillåtet att dela såna bilder utan personens medgivande så borde det väl vara ett lagbrott att posta dessa bilder eller skärmdumpar? Och därmed leda till en snabb avstängning ifrån Flashback?


Väx upp.
Citera
2018-04-25, 11:11
  #194
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Hittar tyvärr ej tråden i fråga nu, men det var någon som startade en tråd här om dagen och undrade hur man kunde ta sig in i gruppen och anmäla dom. Verkar som att denna person lyckades!

Edit: Hittade tråden, hade blivit flyttad till papperskorgen. (FB) En sexistisk grupp på Facebook

Edit 2: Kollar man även längre ner har dom en artikel om Ebba, vars pojkvän är en av dessa "mansgrisar". Hon verkar inte ha brytt sig så mycket i alla fall!
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6934300
Skrev i den. Undrar varför den slängdes ? Se hur det hela utvecklades
Citera
2018-04-27, 19:37
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Jämför inte alla män med dina ex gumman. Många gjorde säkert detta med glimt i ögat då wtpatrask brukar ha grov humor. Det är där kvinnor fallerar; ni är humorlösa varelser

Försök vända och vrida på det hur du vill. Att kvinnor saknar humor är din åsikt och den är helt okej att ha. Men att män är farliga är fakta, det är inget att tycka något om. Det bara är så helt oberoende utav ditt erkännande gubben.
Citera
2018-04-29, 10:07
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Är du oerfaren av kvinnor?
Tror du dom drar igång någon form av mjukporr där dom kollar för storyn och det "erotiska skådespelet"?

Kvinnor masturberar till porr precis som män. Lesbisk, fetisher, runkvideos, hårdporr eller fan va som helst.



Klart det är skillnad på hur vi blir upphetsade och vad vi blir upphetsade av vilket är helt individuellt. Men både män och kvinnor blir kåta av visuell stimulans då fantasier och tankar börjar snurra i huvudet på oss alla oavsett kön med fantasier och sex generellt.

Blir man inte upphetsad som man av en kvinna som skriver sex-meddelanden så är det något fel, typ porrskada som behöver just den visuella bilden för att bli upphetsad utan någon som helst förmåga att fantisera.

Men källan skulle jag gärna vilja läsa.

Det beror på helt och hållet ifall det görs med tillåtelse. Det är lite "Trofé"-grej över det hela, både för att mannen i fråga visar upp sin trofé och kvinnan i sig får visa upp sig. Det är inte ovanligt heller med att ladda upp porrfilm på nätet eller liknande tillsammans.

Jag tycker det är knas att man gör det utan tillåtelse, men det är som sagt inget nytt det här utan något folk har gjort i åratal. Har folk svårt att kommunicera med sin partner angående det hela, om inte så får man fan göra det snyggt än en jävla facebookgrupp. lol

Jo absolut, men jag menar mer att för en man kan det räcka med att se en naken kvinna för att han ska bli kåt och redo. Däremot har jag aldrig mött en kvinna som blivit redo för sex bara genom att se en naken man. Men självklart blir kvinnor kåta av att se folk ha sex osv.

Jag kan tyvärr inte hitta källan, kan mycket väl vara så att jag bara hört det i en podd eller nått. Vet bara att jag fått det någonstans ifrån och att jag själv bara tyckte det lät rätt logiskt endast baserat på empirisk erfarenhet!

Jag är också helt okej med att vuxna människor visar bilder osv så länge alla är med på det. Meb gör man det utan tillåtelse tycker jag man saknar någon slag grundläggande respekt. Om man kan beté sig så mot människor man ska antas älska, vad har man då för gränser gentemot människor man inte har en relation till? Nej tycker det är obehagligt hur vissa helt verkar sakna värderingar och empati.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback