Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 13:32
  #1
Medlem
Hej!
Om jag köper taxeringskalendern Småland och lägger upp här.
Sen är det någon annan som köper Skåne och lägger upp här.
Är det olagligt eller hur kommer det sig att ingen delat taxeringskalendern här tidigare?
Citera
2018-04-19, 14:57
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-71
Är det olagligt eller hur kommer det sig att ingen delat taxeringskalendern här tidigare?

Brott mot upphovsrättslagen.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-04-19 kl. 15:11.
Citera
2018-04-21, 09:03
  #3
Medlem
Det finns en tråd med gamla uppgifter för alla fall stockholm/uppsala
(FB) De är rikast där du bor - listan?
Citera
2018-04-22, 19:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsen1
Det finns en tråd med gamla uppgifter för alla fall stockholm/uppsala
(FB) De är rikast där du bor - listan?
Det var många välkända namn på den listan. Samma efternamn dyker dessutom upp många gånger så man förstår verkligen att familjer som Bonnier, Persson och Lundberg har lyckats väl med sina livsverk.
Citera
2018-04-25, 17:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-71
Hej!
Om jag köper taxeringskalendern Småland och lägger upp här.
Sen är det någon annan som köper Skåne och lägger upp här.
Är det olagligt eller hur kommer det sig att ingen delat taxeringskalendern här tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Brott mot upphovsrättslagen.
Men de tar sig rätten att publicera min personliga information utan mitt medgivande. Känns som riktig dubbelmoral. Hoppas de får slå igen portarna när GDRP träder i kraft.
Citera
2018-04-25, 20:55
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Men de tar sig rätten att publicera min personliga information utan mitt medgivande. Känns som riktig dubbelmoral. Hoppas de får slå igen portarna när GDRP träder i kraft.

Nej, GDPR påverkar inte detta eftersom informationen är offentlig. Du får också skapa och publicera något liknande om du vill. Du får bara inte använda någon annat verk som bas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback