Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-07, 14:34
  #37
Medlem
Massajens avatar
Kirgisen Tjingiz Ajtmatovs
Farväl Gulsary

Inte hemsk men smärtsamt sorglig i all sin skönhet.
Citera
2018-10-07, 21:48
  #38
Medlem
Enydrions avatar
Onkel Tom har jag för mig... var väldigt längesen jag läste.


Sen var det nån bok/bokserie typ fantasy, som handlade om en smed med en ganska ond herre, som gjorde en plog av guld, det var även nån svart slavpojke som han hjälpte... Tyvärr kommer jag inte ihåg vad boken heter?

Edit: Alvin lärlingen heter den...


Var inte SD:are när jag läste dessa, men skulle nog inte ha nåt problem med att läsa om dem
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-10-07 kl. 22:11.
Citera
2018-10-09, 23:20
  #39
Medlem
Genom natten av stig sætterbakken var nog den senaste boken som gjorde mig ledsen på riktigt. Handlar om en man vars son begår självmord. (Vilket författaren också gjorde strax efter att boken släppts) Mycket välskriven bok som är vacker, djup samtidigt som den är lätt att ta sig igenom trots det tunga ämnet.
Citera
2018-10-12, 12:51
  #40
Medlem
Zwerchstands avatar
Vuxen relation i snäv form: Inte ett enda ord av Böll (även bakom redan nämnda En clowns åsikter).
Citera
2018-10-12, 16:28
  #41
Medlem
När jag tänker på det har jag nog aldrig gråtit av en roman. Musik däremot! Gillar idén att jag grät i slutet av av femte boken av Harry Potter, men kan inte svära på det.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback