Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 10:45
  #1
Medlem
så vad brukar folket komma på? Stor hemmafest? Nattklubb? Se på stans brasa och vandra runt? Brukar inte dricka på valborg så vill ha några ideer.
Citera
2018-04-19, 11:12
  #2
Medlem
Blir en resa till Bakken om vädret tillåter. Vi är några stycken som brukar åka dit.

Bakken är ett nöjesfält som ligger utanför Köpenhamn. Närmare bestämt i Klampenborg.
Citera
2018-04-19, 11:13
  #3
Medlem
Mintafs avatar
För min del blir det lund, vi är ett stort gäng på ca ~20 pers som ska dit och hälsa på polare som pluggar. Är taggad på en 4dagars fest som kommer sluta i fosterställning och ångest.
Citera
2018-04-19, 13:21
  #4
Medlem
Wachtmans avatar
Jag försöker leva efter dennes filosofi: https://www.youtube.com/watch?v=K8M7fFwdM9w.
Citera
2018-04-24, 15:40
  #5
Medlem
tazzos avatar
Vart brukar det vara ös på valborg i Stockholm med omnejd?
Citera
2018-04-25, 13:03
  #6
Medlem
Drar ner till Lund givetvis
Citera
2018-04-25, 13:08
  #7
Medlem
Stor hemmafest! Med brasa!
Citera
2018-04-25, 20:29
  #8
Medlem
IceEyess avatar
En enkel och förhoppningsvis välbesökt förfest följt av utgång.
Citera
2018-04-25, 20:34
  #9
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Vart brukar det vara ös på valborg i Stockholm med omnejd?

Uppsala. Bättre firande kan du inte hitta. Det är typ Uppsalas nationaldag



edit: 1000e inlägget!
__________________
Senast redigerad av Knoppy 2018-04-25 kl. 21:32.
Citera
2018-04-25, 20:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Vart brukar det vara ös på valborg i Stockholm med omnejd?

Ingenstans. Alla åker till Uppsala.
Citera
2018-04-27, 15:33
  #11
Medlem
Vet att många klubbar i Stockholm har något sorts valborgsfirande (solidaritet mm)
Citera
2018-05-01, 20:04
  #12
Medlem
JoeBidens avatar
Helt okej valborgshelg i Lund må jag då säga!


Tycker det är både sorgset och patetiskt med de grabbgäng som krigar sig hit över helgen och jagar "Lunda/Uppsala-drömmen". På pappret ska ju allt gå så bra. Man ska hitta den perfekta festen, gärna med 17-åringa tighta tjejer, ha den perfekta fyllan och så klart få ett lyckligt slut med en dam eller gärna två.

Vad händer egentligen? Desperationen lyser igenom något så uppenbart hos dessa grabbgäng så att de blir direkt avstötande för alla inblandade, såväl killar som tjejer. Ifall de väl hittar en fest hamnar man allt som oftast där man hör hemma. I soffan och väntar på att någon dam skall bjuda upp en...
"Soffpolare" kallar jag dem. Är oftast medbjudna av någon polare som känner någon på stället, men oförmögna att ta egna initiativ hänger de i sin egna grupp och parkerar sig på soffan. Därav termen "Soffpolare".

Det finns inget fokus på något kul eller någon som helst tanke på ge och ta. Vara skön, utbyta erfarenheter, bjuda på sig själv. Man ska bara ha, ha och ha. Fitta, sprit och knark...

Det "roliga" är att dessa verkar inte ens ha kul med varandra...

Stötte på så många av dessa gäng nu under valborg att jag typ fick panik. Stack iväg från alla själv på ett eget äventyr, bara för att inse att jag återigen hamnade i ett desperat gäng (dock ett blandat sådant) som alla sökte efter den perfekta festen. Lyckligtvis hade jag en gås att röka på och kunde med hedern i behåll slockna tidigt i säng

När ska folk inse att alla högtider är fett överhypade? De som redan har förmågan att fixa sitt egna kul lyckas såväl under vardag som under helg/högtid. De vanliga förlorarna (vilken man själv räknats till förut eller fortfarande tillhör under somliga situationer (kan alltså relatera)) borde jobba lite mer på sig själva innan de tror att de ska hitta sin livskamrat under tolvslaget eller vid valborgsbrasan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback