Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 10:24
  #1
Medlem
Jag har en vän som reagerar väldigt märkligt på THC och tänkte kolla om någon känner igen det här och vet vad det kan bero på. Även vid ett extremt litet intag (ett lätt bloss) Blir hon kritvit i ansiktet, kräks under flera timmar, blir varm och kall om vartannat, totalt "lealös" och klarar bara av att ligga ned, klarar knappt av att prata, men enligt henne själv känner hon sig inte mentalt påverkad utan det är bara kroppen som inte lyder.

Då detta har inträffat två gånger nu kommer hon givetvis aldrig röka igen, men vi är väldigt nyfikna på vad orsaken till detta är..
Citera
2018-04-19, 10:29
  #2
Medlem
Ja.

Det är en tröskel de flesta färskingar går igenom. Exakt så vart det första gångerna.

Hur var det när du drack alkohol första gångerna? Inte att du drack nåra öl, utan verkligen siktade på att bli full?

Eller så är det bara att hon är "Weak" vid tillfället, dvs, kanske inte ätit bra, är full / bakis.

Eller så kanske det beror på lågt blodsocker, pröva med att stoppa en sockerbit i munnen på henne, så lugnar det nog ner sig ganska snabbt..
Citera
2018-04-19, 10:53
  #3
Medlem
Ergolins avatar
Var din vän berusad vid tillfället? Alkohol blandat med cannabis kan lätt sluta i illamående. Annars kan det ju vara om ni rökt med tobak. Jag som ovan tobaksrökare fick liknande symtom i början innan kroppen vande sig vid nikotinet.

Har aldrig hört om så starka reaktioner på bara cannabis, finns ju alltid allergi men jag vet inte hur sådan utmärker sig.
Citera
2018-04-19, 10:57
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Det låter som blodsockerfall.
Citera
2018-04-19, 11:31
  #5
Medlem
Nej, inte berusad och mängden THC var löjligt liten.. Symptonen stämmer dock väl på blodsockerfall...
Citera
2018-04-19, 14:35
  #6
Medlem
Din vän äter nog väldigt lite till vardags och går runt med lågt blodsocker. Cannabis sänker detta ytterligare och brukar konstigt nog yttra sig i illamående och yrsel.

Om hon åt ordentligt och drack en läsk 10 minuter innan intag så skulle hon slippa dessa jobbiga bieffekter.

Det kan hända mig som rökt dagligen i snart 10 år om jag laddar på en för tjock pipa direkt när jag vaknar innan jag ätit frukost.
Citera
2018-04-19, 15:08
  #7
Medlem
Tack snälla för alla svar. Mycket talar nog för att det kan vara blodsockret som spökar..
Citera
2018-04-19, 17:07
  #8
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynozy
Ja.

Det är en tröskel de flesta färskingar går igenom. Exakt så vart det första gångerna.

Hur var det när du drack alkohol första gångerna? Inte att du drack nåra öl, utan verkligen siktade på att bli full?

Eller så är det bara att hon är "Weak" vid tillfället, dvs, kanske inte ätit bra, är full / bakis.

Eller så kanske det beror på lågt blodsocker, pröva med att stoppa en sockerbit i munnen på henne, så lugnar det nog ner sig ganska snabbt..
När jag var färsking så var jag aldrig i närheten av upplevelserna som TS beskriver. Inte ens lite.
Citera
2018-04-19, 23:53
  #9
Medlem
Vet du om hon tar några mediciner?

Jag fick mer eller mindre exakt likadana symptom när jag rökte cb och samtidigt gick på Venlafaxin (antidepressiva)
Citera
2018-04-19, 23:55
  #10
Medlem
Hur mycket är väldigt lite?
Citera
2018-04-20, 06:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Hur mycket är väldigt lite?
I det senaste faller tre bloss av en joint med väldigt lite gräs. Mindre än vad som krävs för att uppnå ens ett mindre rus ändå gav det upphov till en väldigt kraftfull reaktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback