Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 16:36
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Vet inte om sexbrottslingar hatar kvinnor, lika lite som jägare/slaktare hatar "djur".

de är ute efter något de vill ha och tyvärr måste någon ta skada för att uppnå det- så jag alltid sett på det hela.

men visst, att våldta en kvinna låter fan riktigt hemskt, att brotta ned henne osv ... ja du måste nästan, i min värld, hata henne för att vilja göra sådant, för det finns inget sexuellt med att våldta en kvinna som gör motstånd... nu när jag tänker efter så börjar jag fasiken nästan ämndra min egen åsikt.
hur fan kan man våldta en kvinna utan att hata henne? motstånd,skrik, det är något man vill uppleva under samlag?????????? nej herrgeud

Det verkar finnas till viss del olika motivbilder och tankemönster bakom sexbrott. Men mycket av det som börjar bli vardagsmat i Sverige anno 2018 har dock helt klart hatbrottskaraktär. Gäng som skriker "Hora! Jag ska våldta dig!", till förbipasserande kvinnor, ibland till och med till pensionärer. Groteska gruppvåldtäkter. Precis som grooming-gängen i Storbritannien så har det antagit en tydligare hatbrottskaraktär där kvinnor blir angripna både för att de är kvinnor och i många fall för att de är svenska.
Citera
2018-04-19, 16:42
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Jösses vad sjuka ni feminister är.

Fast grejen är ju att de inte är feminister. De kallar sig själva feminister absolut (men det gjorde Fredrik Virtanen också, liksom). Men denna falangens mål är inte alls lika möjligheter för kvinnor, utan målet är mer mångkultur och kulturrelativism. Och, jo, de tycker nog (officiellt iaf) att kvinnor har det lika bra i Saudi. Tror inte, om det kom till kritan, att någon av dem skulle vilja flytta dit dock.
Citera
2018-04-19, 16:56
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Som oftast när det gäller kvinnokamp så väljer dom den enkla fajten! Dom tar det som vi alltid fått höra om orättvisan i samhället gentemot kvinnan. Löner oftast.
Metoo har ännu en gång visat kvinnors oförmåga att ta tag i helheten, dom tar upp patriarkatet men skiter totalt i barngiftemål enbart för att det är en jobbig fajt.
Kvinnor kommer aldrig klara uppgiften fullt ut att bli likställd mannen om dom inte vågar ta fajten hela vägen.

Det finns en plats för kvinnokamp överallt i världen, lyckade samhällen bygger på att folk får lika möjligheter att delta på den öppna marknaden. Vad som sen blir av det är en annan fråga; man kan varken förvänta sig eller kräva lika utfall. Herregud, i stora delar av världen tvingas kvinnor gå omkring i tält sedan barnsben och får varken lära sig att läsa eller skriva.

Metoo i svensk tappning är en helt extrem rörelse, som saknar motstycke i världen, men som helt missar målet. Detta är enligt mig helt medvetet. Genom att fullständigt ignorera oerhört viktiga frågor som barnäktenskap, gängvåldtäkter och tillståndet i förorterna, är det tydligt att fejkfeminismen endast riktar sig mot vita män. Och att bruna män får göra vad de vill. Rörelsen har så klart inget med kvinnors rättigheter att göra, utan i sin kärna är det 100% mångkultur.
Citera
2018-04-19, 17:06
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Fast det där är inte riktigt sant, och det vet du själv också.
Det är störst sannolikhet MENA-människor som våldtar, och kvinnor i burka blir inte våldtagna i samma andel som vita kvinnor blir.

Är själv arab och skrattade högt över ditt inlägg. Sluta vara så trångsynt snälla.
I slutändan så handlar det om religion/kulturkrockar blandat med psykiska problem.

MENA-människor ser ner på kvinnor som inte använder burka/sjal. Däremot så tror jag att det är en mindre chans att en person som är uppvuxen i Sverige med utländskt ursprung, väljer att våldta.

Men att importera "barn" ifrån krigsländer med en kvinnoförtryckande religion och bomber till frukost; det är att be om problem.

Jag känner en tjej som har blivit våldtagen av en vit man så ja, det händer såklart och det är vi alla medvetna om.

Men skulle vi lägga upp en statistik på etnicitet +- våldtäkt och jämföra så skulle det bli en helt annan sak, och det tror jag att BRÅ vet om också.

Och gissa vad? Utanför Flashback så finns det invandrare som tycker likadant. Vi som kämpar och har betalat skatt hela livet för att få ett bra liv här.

Jag kan få blickar ifrån tjejer som visar en viss otrygghet för jag är en biffig samt lång arab och inget annat. Ibland när jag ska gå samma väg så väljer folk att skynda sig.

Den här attityden var inte likadan för 5-10 år sedan, då var min typ en väldigt mer eftertraktad och "exotiskt" i samhället.

Vi utlänningar som är "försvenskade" sitter i kläm just nu: Svenskarna duckar ifrån oss, och utlänningarna ser oss som husblattar.

Japp, tyvärr är det riktigt det du säger. Med det tillägget att även den så kallade "anti-rasistiska" etniskt svenska gruppen ser er som husblattar. Det är rasism i sin renaste definition, eftersom de tycker att ni ska hålla kvar vid seder som är inkompatibla i ett demokratiskt och civiliserat samhälle, för att ni helt enkelt inte kan bättre. Själva orsaken till inte samma krav ställs på alla i samhället är ju för att de tror att ni inte skulle klara av det. Det är vad som brukar kallas for "the bigotry of low expectations".
Citera
2018-04-19, 17:35
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Japp, tyvärr är det riktigt det du säger. Med det tillägget att även den så kallade "anti-rasistiska" etniskt svenska gruppen ser er som husblattar. Det är rasism i sin renaste definition, eftersom de tycker att ni ska hålla kvar vid seder som är inkompatibla i ett demokratiskt och civiliserat samhälle, för att ni helt enkelt inte kan bättre. Själva orsaken till inte samma krav ställs på alla i samhället är ju för att de tror att ni inte skulle klara av det. Det är vad som brukar kallas for "the bigotry of low expectations".

inte nog med det, ni minns SSU skandalen i sthlm? jag kände fler som var drabbade- du vet när sossarna skrev in en massa ungdomar som ej var med för att få mer bidrag?

flera invandrare skrevs in för de visste att de inte skulle bry sig eller anmäla om det ändå.

"min vän muhammed vill ej gå med i ssu? jaha, men jag skriver in han ändå, det är för hans eget bästa att vi får mer bidrag som aktivt arbetar för muhammed!"
Citera
2018-04-19, 18:29
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
inte nog med det, ni minns SSU skandalen i sthlm? jag kände fler som var drabbade- du vet när sossarna skrev in en massa ungdomar som ej var med för att få mer bidrag?

flera invandrare skrevs in för de visste att de inte skulle bry sig eller anmäla om det ändå.

"min vän muhammed vill ej gå med i ssu? jaha, men jag skriver in han ändå, det är för hans eget bästa att vi får mer bidrag som aktivt arbetar för muhammed!"

Haha! SÅ KLART! "Anti-rasisterna" tänker ju att Muhammeds liv kommer bestå av bomber, burkor, bebisar och bidrag. Naturligtvis blir då det bästa för Muhammed att gå med i SSU, skit samma om det är mot hans vilja, han vet ändå inte sitt eget bästa. Att folk inte kan förstå hur rasistiska dom här kulturrelativistiska, postmoderna, teorierna är, det är helt chockerande för mig.

Det är bara att titta på hur alla politiker med utländsk härkomst som kritiserar PK-systemet behandlas av mångkulturvurmarna - de blir (utan undantag) brännmärkta och utstötta! Favoriterna för MP och C är ju renodlade islamister, för gud skull. Heeeelt sjukt.

Jag tror att assimilerade invandrare potentiellt skulle kunna bli en stor väljarbas för SD. De om några kan oftast se omedelbart vilken hal is vi är ute på i detta landet.
Citera
2018-04-19, 23:22
  #31
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Det finns ingenting jag kan göra för att skydda mig själv från att bli våldtagen. Kvinnor i kortkort blir våldtagna. Kvinnor i burka blir våldtagna. Kvinnor i Sverige blir våldtagna. Kvinnor i Iran blir våldtagna. Det bor våltäktsmän i Husby. Det bor våldtäktsmän på Östermalm.

När man försöker pinna våltäkt eller våldtäktskultur på en grupp, och på så sätt avsäga en annan grupp våldtäktskulturen, så förminskar man problemet, och det är farligt.

Dagens! "Det finns ingenting jag kan göra för att skydda mig själv från att bli våldtagen".
Jo det gör det. Men orka lixom.

Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Du är medveten om att man kan bli dömd för förtal om man går ut med namn va? Oavsett om man kan bevisa att man talar sanning eller inte.
Förhindrar henne inte att gå till polisen..... Men det är viktigare att "spela" offer.

Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Å andra sidan så är både våldtäkt och en smisk på rumpan olika tecken på samma struktur, båda händelserna skapar otrygghet och är att ta sig rätten till någon annans kropp, att avhumanisera en annan människa, även om det såklart inte är "samma sak".

Man undrar varför man inte belyser kvinnor som avhumaniserar män...
Citera
2018-04-19, 23:30
  #32
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Det finns ingenting jag kan göra för att skydda mig själv från att bli våldtagen. Kvinnor i kortkort blir våldtagna. Kvinnor i burka blir våldtagna. Kvinnor i Sverige blir våldtagna. Kvinnor i Iran blir våldtagna. Det bor våltäktsmän i Husby. Det bor våldtäktsmän på Östermalm.

När man försöker pinna våltäkt eller våldtäktskultur på en grupp, och på så sätt avsäga en annan grupp våldtäktskulturen, så förminskar man problemet, och det är farligt.

Fast alla vet att män våldtar, liksom kvinnor.

Men något du inte förstår är riskanalys.

Sen är våldtäktsmän också offer enligt feminister.
Citera
2018-04-19, 23:34
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ingen har väl missat MeToo-kampanjen? Särskilt inte i Sverige, som gått all-in, och som särskiljer sig ur ett internationellt perspektiv på denna punkt.

Vi behöver inte åka längre än till över sundet för att se kontrasten. 2016 korade ”The US News and World Report” Danmark till världens bästa land för kvinnor att bo i. I Danmark är man dock inte generellt positiva till MeToo. Alla ni som varit där vet säkert att danska kvinnor är coola, självständiga och starka. Så att de skulle protestera mot MeToo pga att de är hjärntvättade av patrikarkatet ser jag verkligen inte som troligt.

I Sverige har vi dock en ständigt ökande otrygghet i samhället. En stor andel kvinnor vågar inte ens gå ut i sitt eget bostadsområde efter mörkrets inbrott. Gängbildningar är mer norm än undantag i samtliga svenska städer. Överfalls- och gruppvåldtäkterna skenar. Efter mörkrets inbrott - särskilt i utanförskapsområdena - ser man nästan bara män stå och hänga i klungor.

Jag ser i grunden MeToo-rörelsen som dels en reaktion mot just denna nya ökade otrygghet, men även som ett sätt för råpolitiserade vänsteraktivister att visa på den ’toxiska maskuliniteten’ hos alla män. Genom att relativisera sexbrott på detta sätt, vill man visa att sexuella trakasserier är universella och att ingen kultur är värre än någon annan.

Det går inte att förneka att sexbrott förekommer överallt på jorden. Det finns dock grader i helvetet, om detta ingen tvekan. Frågeställningen rör därför MeToo-kampanjens bakomliggande motiv. Varför fokuserar man särskilt hårt på ett land som traditionellt varit ett av de mest jämställda i hela världen?

Så vad tror ni?
- Slår man mot mjuka mål (svenska män) i förhoppningen om att det faktiskt rätt hemska och absurda läget i landet ska förbättras?
- Eller är kampanjen snarare bara ännu en anti-rasistisk och kulturrelativistisk ploj, som genom att demonisera svenska män vill främja acceptansen för andra mer kvinnofientliga kulturer?

Vill gärna höra era åsikter!

Allt syftar till att slå mot svenska män/destabilisera samhället.
HÄR har du bakgrunden, se detta klipp en gång:
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0
Citera
2018-04-19, 23:44
  #34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ingen har väl missat MeToo-kampanjen? Särskilt inte i Sverige, som gått all-in, och som särskiljer sig ur ett internationellt perspektiv på denna punkt...

Ingen har missat MeToo, även om den verkat mest på söder i Stockholm.
Nu känns det dock skönt att kampanjen upphört.
Det blev lite tjatigt i slutet.
Citera
2018-04-20, 00:08
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Klart det finns samhällen som är mindre jämställda än i tex Sverige eller Danmark, men jag skulle bli otroligt förvånad om det sker fler våldtäkter i dessa mindre jämställda länder. Våldtäktskulturen genomsyrar hela världen och det finns inte ett enda land som inte är kvinnohatande både på gatan och i rätten.

Finns nog inget land i världen som inte är manshatande både på gatan och i rätten heller.
Citera
2018-04-20, 03:02
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Sannolikheten att det är en våldtäktsman som går bakom dig kan aldrig öka eller minska, går det en man bakom dig är det bara att ha nycklarna mellan fingrarna och hoppas på det bästa.


Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Det är en otroligt skrämmande situation, och motstånd gör ofta situationen ännu farligare för den utsatta.


Nu får du ursäkta,men hur får du ihop logiken i det här?



Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Det är inte muslimska män som våldtar. Det är inte vita män som våldtar. Det är inte psykiskt sjuka män som våldtar.

Hur menar du att de män som våldtar (oavsett var de kommer ifrån) är psykiskt friska?
Hur menar du att kvinnor som våldtar ska ses ? För det finns de kvinnor som gjort/gör det. En minoritet bland kvinnor såklart. Precis på samma sätt som det finns en minoritet av män som våldtar.
Att våldta är intenormen.

Personligen har jag aldrig våldtagit,och kommer heller aldrig att göra det,menar du då att det är vi som Inte våldtar som är psykiskt sjuka ? Eftersom de som gör det inte är sjuka ?

För i fallet våldtäkt då finns det i min värld bara friskt eller sjukt,ingen gråzon.
Antingen våldtar du ,eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback